Спийдстърът се продава на цена от 1709 244 евро с ДДС, която не включва опции
Спийдстърът Elva определено е в центъра на новините през последните няколко дни. След като McLaren Special Operations (MSO) неотдавна представи две нови творения, разработени на основата на Elva и вдъхновени от прототипите M6A и M1A, представени от Брус Макларън през 60-те години, а неочакваната информация днес е: предварително планиранато количество за неговото производство е намалено .
Майк Флюит, главен изпълнителен директор на McLaren Automotive, потвърди, че британският спийдстър ще бъде сглобен в 249 екземпляра, и нито един повече .
"Според нашите клиенти Elva трябва да бъде още по-изключителен, отколкото е. Ето защо решихме да ограничим производството му до 249 бройки", обясни той. „Когато хората харчат милиони паунди за автомобил, изключителността е ключът. Въпреки че не подкрепям купуването на тези коли като инвестиция, а клиентъ пък не иска да губи пари. Често ме питат как решаваме да произведем 106 диници Speedtail, 375 P1 или 500 бройки Senna, а отговорът е много труден“.
McLaren Elva се продава на цена от 1709 244 евро с ДДС, която не включва опции, налични в каталога на производителя, нито специфичните изпълнения, предлагани от MSO.
От друга страна, всеки собственик на модела Elva получава срещу тази цена суперавтомобил с уникален външен вид, вдъхновен от шейсетте години, построен върху шаси монокок от въглеродни влакна и задвижван от 4,0 литров V8 битурбо двигател с 815 к.с. и 800 Нм, куплиран със седемстепенна скоростна кутия. Тази комбинация му позволява да демонстрира очакваната ефективност на такъв модел, по-специално от 0 до 100 км/ч ускорява за по-малко от 3 сек и от 0 до 200 км/ч само за 6,7 сек, всъщност по-бърз от McLaren Senna.