В залите с изглед към изкуствено езеро са изложени автомобили на марката от различни години
Епидемията COVID-19 удари тежко автомобилната индустрия. Компаниите бяха принудени временно да спрат производството и да отложат някои проекти. Дори големите фирми след подобно разтърсване се нуждаят от финансова помощ за възстановяване на потенциала си (примери: Mazda и PSA). Какво можем да кажем за малките. Според BBC след като е получил отказ от подкрепа от британското правителство, McLaren обмисля възможността да ипотекира колекцията си от редки автомобили и технологичния център в Уокинг, за да получи заем от 300 млн. паунда за тях.
Групата McLaren, която включва McLaren Automotive, е доста жизнеспособна. Миналата година доходът й нарасна с 18% до 1,48 млрд. паунда. През фискалната 2019 г. автомобилното подразделение отчете продажбата на 4765 автомобила (малко по-нисък показател, отколкото година по-рано, 4863). В същото време печалбата преди данъците и амортизацията нараства с 15% (до 265 млн. паунда). Уви, епидемията беше принудена да преструктурира всички планове и да потърси нови начини за получаване на пари за текущи разходи. Предполага се, че дългът може да бъде погасен веднага щом нормалната продажба на суперавтомобила бъде възстановена и сезонът на Formula 1 отново започне .
Коронавирусната криза се отрази както върху приходите на подразделението за производство на пътни автомобили McLaren , така и върху приходите от реклама във Formula 1, след като сезон 2020 г. бе съкратен наполовина. Първата половина на годината изчезна, а според плана първото състезание през 2020 г. (Гран При на Австрия) ще се проведе едва на пети юли.
В залите с изглед към изкуствено езеро са изложени автомобили McLaren от различни години, участвали в първенствата IndyCar, Can-Am, Le Mans и Formula 1. Сред тях има случаи, които са били пилотирани например от Сена и Прост, Хакинен и Райконен.
Получаването на пари, обезпечени от централата и колекционерските автомобили, е само един начин. По-рано тази година, с назначаването на председател на McLaren Group, британския предприемач Пол Уолш, в пресата се появиха слухове за възможно излизане на компанията на борсата. В момента най-големите акционери в групата са суверенният фонд на Бахрейн (Mumtalakat Holding Company, 56,4%) и френският предприемач Мансур Ойех (14.32%), родом от Саудитска Арабия.