Volkswagen е запазил индекси за производство на електрически автомобили от ID.1 до ID.9
Съкратена и опростена версия на платформата, по-рано се спрягаше като MEB Entry, вече се нарича MEB-Lite. Volkswagen ще построи два модела на нейна основа: ID.1 и ID.2. По-рано неофициалните данни бяха потвърдени от шефа на марката Ралф Брандщатер. Той също така посочи, че MEB-Lite ще създаде електрически автомобили с базово ниво под марките SEAT и Skoda.
Volkswagen е запазил индекси за производство на електрически автомобили от ID.1 до ID.9 и изглежда, разработвайки платформата MEB, в крайна сметка ще използва всички тях. По-специално, подобен на купе вариант на кросоувъра ID.4 може да бъде обозначен като ID.5. Но ще има интересни изключения от конвенцията за цифрово именуване на MEB автомобили .
Брандщатер не посочва времето на появата на автомобилите. Британски журналисти предпазливо прогнозират 2023 г.
По този начин ID.1 наистина ще смени Volkswagen e-up!, а неговите събратя ще заменят електрическите клонинги Skoda Citigoe iV и Seat Mii. Е, ID.2 ще бъде един вид електрическо Polo. Между другото, Seat има и проект за електрическия ATV Seat Minimo, който трябва да се превърне в сериен модел през 2021 г.
Ралф Брандщатер спомена, че компанията възнамерява да "работи с китайски партньори по смесени предприятия , за да изведе на този пазар много достъпни електрически превозни средства". Така че определена версия на MEB-Lite трябва да се появи в Поднебесната империя.
Автомобилите, базирани върху платформата MEB-Lite, ще получават различни версии на батерии с капацитет до 45 кВтч (преди това се появи числото "до 36 кВтч"). Не е ясно дали това е пълният капацитет на блока или е използван. Във всеки случай, в сравнение с e-up, това е стъпка напред (след актуализацията през 2019 г. имаше 36,8 - пълно, 32,3 - използвано). Междувременно ID.1 трябва да е по-евтин. Някои посочват 17 800 британски лири без субсидии, което е приблизително равно на 19 800 евро, докато e-up! струва 21 421 евро.