Проектът на основата на класическото купе ще има множество технологични подобрения
Работилницата на Mechatronik е разположена северно от Щутгарт. Фирмата е основана през 1997 година и отначало има само трима служители, които се занимават с модели на Mercedes. Междувременно компанията вече се занимава не само с реставриране, ремонт, обслужване и продажба на модели на марката с трилъча звезда, но дори разработва и собствени версии на техни модели – при това на базата на прочути класически образци от концерна Daimler. До момента под етикета "New Tech" фирмата е пускала W 111 във версии Coupé и Cabrio, както и прочутата "пагода". Сега е ред да се появи и трети продукт в портфолиото.
В случая става дума за наследника на "пагодата" - Mercedes 107, който навремето е познат като кабриолет R 107 и купе C 107. Показаният прототип е на базата на SLC. Очаква се моделът да бъде напълно готов догодина, но вече можем да разкажем някои интересни факти за него.
По-широк и по-нисък
Колкото и облепен да е с маскиращо фолио прототипът, няма как да не се набие на очи неговата огромна широчина. Предницата е видимо модифицирана, нови са и броните. "Project 107" е и със значително намален клиренс спрямо серийните модели. Всички характерни линии на Mercedes 107 обаче са съхранени - така и подобава, когато се подхожда с уважение към една призната класика. Новост са централно разположените накрайници на изпускателната система, които при оригинала са отляво.
Засега нямаме поглед към това, което се крие в интериора или под капака, но може да се разпознае, че водачът и спътникът му разполагат със спортни седалки Recaro. За задвижването можем да съдим по досегашните продукти на Mechatronik. И двата досегашни модела се задвижват от дебютиралия през 1997 година в Е-класата осемцилиндров двигател M 113 – и по-точно във варианта си с 4,3 литра работен обем и мощност 279 конски сили. Очакванията са под предния капак на SLC да работи именно такъв мотор M 113, като съществува опция да бъде избран и неговия по-голям 5,0-литров вариант. И в двата случая показателите ще бъдат доста по-сериозни, отколкото при оригинала, чийто най-мощен модел разполага с 240 к.с., докато от модерните машини можем да очакваме до 306 к.с. А и нека не забравяме, че въпросният "осмак" с по три клапана на цилиндър има и модификация с 5,5 литра, чиято мощност варире между 367 и 400 конски сили. Очаква се модернизираната класика да се продава на цена от около 400 000 евро.