В навечерието на изложението IAA във Франкфурт медийната вечер на Mercedes премина изцяло под знака на темата за бъдещето на автомобила. Във Франкфуртската тържествена зала хората от Щутгарт показаха визията си за шофиране без катастрофи и вредни емисии.
Осветлението изгасено, сцената незаета, реклама. Движещата се без водач S-класа се промъква след шефа на Daimler Дитер Цетше в светлината на прожекторите във Франкфурт. Mercedes показа с експерименталното си превозно средство S 500 Intelligent Drive, че днес вече е възможно автономно придвижване дори и в обикновеното всекидневие. В памет на първото пътуване на Берта Бенц автомобилът е изминал 100-километровото трасе от Манхайм до Пфорцхайм напълно самостоятелно, с използване на близки до серийно приложение технологии, подобни на тези, които вече са на разположение в новата E- и S-класа.
Широкият фронт, на който Mercedes работи по отношение на мобилността на бъдещето, беше очертан от Томас Вебер – шеф на развойната дейност на концерна: "С общо девет локално беземисионни автомобила, задвижвани посредством батерии или горивни клетки, Daimler AД вече разполага с най-широката гама от електрически превозни средства на пътя в световен мащаб." След като каза това, той насочи вниманието към B-класата Electric Drive, която ще атакува пътната мрежа през идната година.
3-литрова S-класа
Тезата, че лукс и устойчивост не трябва да се изключват взаимно, беше елегантно защитена с новия S 500 Plug-in Hybrid. Неговото електрическо задвижване със зареждан от външен източник акумулатор му позволява да измине до 30 км с нулеви емисии. „Трилитров”, тук се отнася не само за за новия 3,0-литров V6 турбомотор, но също така и за разхода на гориво на луксозния лайнер.
Радост от шофиране за четирима ще предлага бъдещият четириместен Smart. Какъв ще бъде неговият външния вид, показва студията Fourjoy, която беше представена с много музика и танци. Удоволствията на бюфета зарадваха най-накрая всички гости.