Саксонската компания Melkus Sportwagen KG подготвя наследник на легендарния в бившата ГДР спортен автомобил RS 1000.
Преди падането на Берлинската стена Melkus беше автомобилът-мечта за всички запалени автомобилисти от бившата ГДР, а в наши дни осемдесетте запазени екземпляра на RS 1000 са подслонени в гаражите на най-изтънчените колекционери.Очевидно духът на успешния състезател и създател на RS 1000 Хайнц Мелкус (1928-2005) е все още жив, тъй като неотдавна започна работата над посветена на великия конструктор лимитирана серия от 15 автомобила. Също като някогашния модел последните бройки ще бъдат задвижвани от двутактов агрегат на Wartburg с мощност 70 конски сили.
Легендата продължава с RS 2000
Тази седмица компанията Melkus разкри плановете си в бъдеще да осъществи настоящите си възгледи за съвременните спортни автомобили – на пистата Заксенринг в Хоенщайн-Ернсттал беше представен прототипът в мащаб 1:4 RS 2000. Дизайнът му е сходен с оригинала, дори цялостната концепция на автомобила не търпи сериозни промени – Melkus остава двуместно спортно купе със средноразположен двигател. "Крилатите" врати, като един от отличаващите марката детайли, разбира се, също са запазени.
Олекотена конструкция за повече бързина
Чрез използването на материали като алуминий и карбон развойните инженери на Melkus целят постигането на собствено тегло под 1 000 килограма. Под леката обвивка на каросерията вероятно ще работи четирицилиндров турбомотор, генериращ 250 конски сили – за сега обаче доставчикът на агрегати не е известен. Динамичните характеристики на RS 2000 може би ще прозвучат познато на всички почитатели на традиционната английска марка Lotus (пет секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 250 км/ч), но тази прилика не бива да ви изненадва, тъй като освен че произвежда спортни автомобили, фирма Melkus се занамава и с тяхната продажба.
Ново начало за Melkus в края на 2009 година
За разлика от RS 1000 неговия наследник ще предлага повече комфорт, климатична инсталация и електрически прозорци например. Също както и първият модел обаче, RS 2000 ще остане рядък екземпляр по европейските пътища - компанията планира ръчно изработване на 25 автомобила годишно на цена около 60-70 000 евро.
Саксонците от Дрезден обещават да покажат първия реален прототип до края на 2008 година и да стартират производството на ограничена серия най-късно за автомобилното изложение във Франкфурт (IAA) през 2009.