Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes 190 D BlueEFFICIENCY: Има разлика!

03.09.2009 15:24

На пръв поглед изглежда досущ като Mercedes 190, който заради изумителната си надеждност все още се ползва с особена почит не само по българските пътища, а и из цяла Европа. Когато натиснете педала на газта обаче, се пренасяте с 20 години напред.

Инженерите на Daimler са оборудвали модела 190 с новия common-rail двигател OM651, който генерира 204 к. с. от 2143 куб. см. работен обем (моторът е заимстван от 250 CDI BlueEFFICIENCY).

Максималният въртящ момент от 500 Нм е на разположение на водача от 1600 до 1800 об./мин, което е два пъти повече от аналогичния показател при най-мощния W201. В случая става дума за 190 E 2.5 – 16 Evolution II, представен през 1990 г. и произведен в 502 екземпляра според хомологацията от група А в DTM шампионата, който се радва на впечатляващите тoгава 245 Нм.

Целта на този нестандартен модел е да демонстрира огромния прогрес, който Mercedes-Benz е реализирал през последните 20 години в областта на дизеловите технологии. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди, с 11,9 по-малко спрямо сензационния за 1983 г. 190 D. Разликата между двете поколения става още по-фрапантна, когато отчетем разхода на гориво. OM 601 от 1988 г., който разполага със скромните 72 к. с., се нуждае от 7,3 литра за 100 км пробег, докато представеният през 2009 г. OM651, поставен под капака на стария модел, се нуждае от 4,9 (при NEDC стандарта), въпреки че максималната му мощност е 204 к. с.

По всичко личи обаче, че двамата събратя отдавна не са в една категория. Mercedes 190 D тежи с 385 килограма по-малко от съвременния C 250 CDIBlueEFFICIENCY. Настоящата C-класа е с 16 см по-дълга и 9 по-широка, което е и причината за огромната разлика във вътрешното пространство. Различията по отношение на безопасността са не по-малко фрапантни.

А аеродинамиката? Новата C-класа има коефициент на челно съпротивление 0,27, а нейният предшественик – 0,34. Има разлика!

Коментари
comments powered by Disqus