Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG: 39 години по-късно

11.06.2010 13:38

39 години след като 300 SEL 6.8 AMG завършва на втора позиция в 24-часовата надпревара на „Спа“, Mercedes вади отново своя състезателен автомобил на белгийската писта успоредно с новия S 63 AMG.

Второто място на 300 SEL 6.8 AMG тогава действа като трамплин за създадената през 1967 компания, която в момента отговаря за подготовката на спортните автомобили на Mercedes. Всичко това се случва на 25 юли 1971 година, но днес много от нещата се повтарят – и двата автомобила споделят еднакъв брандинг и носят един и същ номер, а двамата пилоти са тези, които се състезават в 24-часовата надпревара преди близо четири десетилетия – Ханс Хайер и Клеменс Шикентанц. Разликата в технологиите обаче е от земята до небето.

В онези дни 300 SEL е бил задвижван от специален 6,8-литров V8 с две дроселови клапи, разпределителни валове с по-остри гърбици, модифицирани кобилици и бутала. Мощността му е била 428 к. с., въртящият момент – 620 Нм, а максималната скорост – 265 км/ч.

Неговият наследник S 63 AMG от моделната 2011 г. може да се похвали с новия 5,5-литров двигател (M157) на германците. Въпреки че работният обем е намален със 747 куб. см спрямо атмосферния 6,2-литров V8 от предходната генерация, мощността и въртящият момент са се покачили. При 5500 об./мин новият мотор генерира 544 к.с., а в диапазона от 2000 до 4500 об./мин – 800 Нм (525 к.с. и 630 Нм за AMG 6.3).

Ще има и специален силов пакет AMG Performance, благодарение на който максималната мощност на S 63 AMG ще достигне 571 к.с. (5500 об./мин), а въртящият момент – 900 Нм (2500 – 3750 об./мин).

Повече за 300 SEL 6.8 AMG може да прочетете тук, а за новия двигател на S 63 AMG тук. Не пропускайте и уникалната фотосесия на пистата „Спа“, която показва по възможно най-добрия начин развитието на автомобилната индустрия през последните четири десетилетия.

Коментари
comments powered by Disqus