Mercedes-Benz ще стартира производството на A-класата във версията E-CELL по-късно тази година. На първо време серията ще бъде ограничена до 500 бройки.
A-Class E-CELL ще бъде вторият електромобил на германците, който влиза в серийно производство, след B-Class E-CELL. В случая обаче източникът на енергия не е водородна клета, а две литиево-йонни батерия с капацитет от 36 кВт/ч, достатъчен за пробег от 200 км. За сравнение i-MiEV на Mitsubishi може да се похвали със 160 км.
Електромоторът, който работи под капака на A-Class E-CELL, има пикова мощност от 95 к.с. (в стандартен режим 68 к.с.) и 290 Нм въртящ момент, който е на разположение на водача още при потегляне. В резултат упражнението от 0 до 100 км/ч е постижимо при налични 14 секунди, а максималната скорост достига впечатляващите за подобен тип автомобили150 км/ч.
Двете литиево-йонни батерии, монтирани в пода, се нуждаят от осем часа заряд при стандарт 230 В, за да гарантират пробег от 100 километра. При наличие на трифазен ток е достатъчно два пъти по-малко време. A-Class E-CELL е и първият електромобил, оборудван със системата за интелигентен заряд SmartCharge Communication, която избира най-удачното от финансова гледна точка време за зареждане и позволява следенето на всички процеси през интернет.
Сред останалите екстри впечатление правят климатикът с предварителен старт, COMAND системата, активният паркинг асистент, биксеноновите светлини и багажното отделение, което варира от 435 до 1370 литра (идентични показатели като при стандартната А-класа).
A-Class E-CELL ще се предлага в Европа при стандартната вече за подобен тип електромобили лизингова схема. Официална цена обаче все още няма.