Моделът с каросерия хечбек вероятно ще стартира на цена около 25 000 евро
Mercedes пуска в началото на 2018 новото поколение на A-класа (W177). Въпреки че в момента има пет варианта на каросерията, в бъдеще ще се предлагат осем варианта на модела, включително класически хечбек и седан
Нашият ловец на прототипи успя да улови този модел по време на тестовите обиколки. Още от пръв поглед се вижда, че седанът няма да бъде с характерните линии на типична лимузина, а ще бъде с четири врати и лека купевидна форма. Mercedes представи дизайна още в началото на 2017 в Шанхай със студията Concept A Sedan. Този мострен автомобил не само че заимства бъдещия дизайн на А-класата, но се представи и с купевидна форма.
A-класата седан с ревизирана кърма
Между уловения сега прототип и мострения автомобил от Шанхайското изложение има само незначителни промени. А-колоната си остава същата като при хечбек доста широка. Багажното отделение не изглежда толкова динамично, също така липсва удивителната задна част на студията, както и доста ъгловатата престилка. Остава тясното багажно отделение, както и тесните задни светлини, разбира се, задният край на серията изглежда много по-малко прогресивно. Това, което остава, са външните огледала монтирани на перваза на вратата, подчертаните издутини отстрани, както и дългият панорамен покрив.
Всеки, който очаква А-класата като седан тук, ще бъде разочарован, защото моделът първо ще намери своята родина на китайския пазар в края на 2018 година. При всички разходи за разработка обаче рано или късно седанът А-класа би трябвало да дойде в Европа.
По-малко тегло, повече пространство, нов интериор
Осемте варианта на каросерията на A-класата (хечбек, CLA, CLA шутинг брейк, GLA, B-класа и както и седан, GLB и спекулация SLA като класическо купе) се основават на платформата MFA2, която редуцира теглото на автомобила и прави каросерията по-здрава. Междуосието също се увеличава с два сантиметра, от което по-специално ще се възползват седящите отзад пътници. Mercedes е преработил особено много своя висококласен интериор. Студията EQ първа хвърли светлина с екраните кацнали директно на арматурното табло, без покрив на кокпита, което се вижда от снимките, предоставени от нашия фотограф на прототипи. Не е ясно дали аналоговите инструменти ще намерят място в базовата версия.
Ясно е, че под предния капак ще туптят новите Otto-двигатели, M254 са двулитрови с директно впръскване и E-компресор. При това между A250 и мощния над 400 к.с. AMG 45 ще има версия с 280 к.с. По-малките дизелови агрегати ще бъдат от партньора Renault. Към тях се присъединяват хибридни версии с чисто електрическо задвижване и пробег от около 100 километра. Mercedes A-класа като хечбек вероятно ще стартира на цена около 25 000 евро, а цената за A-класа като седан би могла да бъде с около 2000 евро повече.