Компактният модел с каросерия хечбек вероятно ще стартира при цена около 25 000 евро
Mercedes пуска в началото на 2018 новото поколение на A-класа (W177). Въпреки че в момента има пет варианта на каросерията, в бъдеще ще се предлагат осем варианта на модела, включително класически хечбек
Нашият ловец на прототипи улови този модел по време на тестовите обиколки. Още от пръв поглед се вижда, че седанът няма да бъде с прави линии - типична лимузина, а ще бъде с четири врати и лека купевидна форма. Mercedes представи дизайна още в началото на 2017 в Шанхай със студията Concept A Sedan. Този демонстрационен автомобил не само, че заимства бъдещия дизайн на А-класата, но се представи и с купевидна форма.
Седанът A-класа с ревизирана кърма
Между уловения сега прототип и мострения автомобил от Шанхайското изложение има само незначителни промени. А-колоната си остава същата, като при хечбека е доста широка. Багажното отделение не изглежда толкова динамично, също така липсва удивителната задна част на студията, както и доста ръбестата престилка. Остава тесният просвет, както и тесните задни светлини, разбира се, задният край на серията пада много по-малко прогресивно. Това, което остават, са външните огледала, монтирани на вратата, подчертаните издутини отстрани, както и дългият панорамен покрив.
Всеки, който очаква А-класа като седан тук, ще бъде разочарован, защото моделът първо ще се появи на на китайския пазар в края на 2018 година. При всички разходи за разработка рано или късно седанът А-класа би трябвало да дойде в Европа.
По-малко тегло, повече пространство, нов интериор
Осемте варианта на каросерията на A-класата (хечбек, CLA, CLA шутинг брейк, GLA, B-класа и както и седан, GLB и като спекулация SLA като класическо купе) се основават на платформата MFA2, която редуцира теглото на автомобила и прави каросерията по-здрава. Междуосието също е увеличено с два сантиметра, от което по-специално ще се възползват седящите отзад пътници. Mercedes е преработил особено много своя висококласен интериор. Студията EQ първа хвърли светлина с екраните, кацнали директно на арматурното табло, без покрив на кокпита, се вижда на снимката, предоставена от нашия фотограф на прототипи. Не е ясно дали аналоговите инструменти ще намерят място в базовата версия.
Ясно е, че под предния капак ще туптят новите Otto-двигатели, M254 са двулитрови с директно впръскване и E-компресор. При това между A250 и мощния над 400 к.с. AMG 45 ще има версия с 280 к.с. По-малките дизелови агрегати ще бъдат от партньора Renault. Към тях се присъединяват хибридни версии, а само на ток може да изминава около 100 километра. Mercedes A-класа като хечбек вероятно ще стартира при цена около 25 000 евро, а цената за A-класа като седан би могла да бъде с около 2000 евро повече.