Като хечбек стартира на цена от около 25 000 евро, а като седан ще бъде 2000 евро повече
Mercedes стартира на пазара в началото на 2018 новото поколение на A-класата (W177). Въпреки че в момента има пет стила на каросерията, в бъдеще ще има осем варианта на модела, включително класически хечбек седан.
Този модел беше уловен от нашия ловец на прототипи по време на тест драйв. Още от пръв поглед може да се види, че седанът няма да бъде обикновен типичен хечбек седан, а стъпва с лека купевидна форма и четири врати. Mercedes вече хвърли светлина на дизайна в началото на 2017 на изложението в Шанхай със студията Concept A Sedan. Този мострен автомобил не само, че предначерта бъдещия дизайн на A-класата, но и се представи в този купевиден стил.
A-класата седан с преработена задна част
При уловения сега прототип се забелязват само незначителни различия в сравнение с шанхайския атомобил. А-колоната си остава също толкова широка, колкото на хечбека. Багажното отделение не изглежда толкова динамично, липсва само прецизния стил на кърмата на студията, както и доста стегнатия край на престилката. Остава тесният отвор на багажника и също толкова тесните задни светлини, но задният край на серията изглежда много по-малко прогресивен. Това, което остава, е външното огледало, монтирано на ръба на вратата, видимите вдлъбнатини отстрани и дългия панорамен покрив.
Феновете на А-класа седан малко ще бъдат разочаровани, защото моделът в края на 2018 най-напред ще стъпи на китайския пазар. При всички разходи за разработка и всякакви други разходи А-класата седан рано или късно трябва да дойде и в Европа
По-малко тегло, повече пространство, нов интериор
Общо осемте варианта на каросерията на A-класа се базират на платформата MFA2, която редуцира теглото на автомобила и увеличава здравината на каросерията. Междуосието също е пораснало с 2 см, което ще е добре дошло най-вече за пътниците отзад. Mercedes и този път сериозно е преработил висококласния си интериор. Пръв преглед направи студията EQ, където екранът седи като корона върху арматурното табло на кокпита без покрив. Нашите фотографи на прототипи предоставиха първи снимки. Все още не се знае дали аналоговите инструменти ще намерят място в базовата версия.
Ясно е обаче, че под капака ще туптят новите бензинови двигатели: тук с M254 са двулитровият с директно впръскване и Е- зарядно устройство. Допълнително между A250 и мощния 400-к.с. AMG 45 има версия с около 280 к.с. По-малките дизелови агрегати се доставят от партньора Renault. Към тях се присъединяват хибридни версии с чисто електрически пробег от около 100 километра. Mercedes A-класа като хечбек стартира на цена от около 25 000 евро, а цената за A-класата като седан може би ще бъде около 2000 евро повече.