По-малко цилиндри, повече тегло – дали моделът ще е достатъчно спортен?
За предстоящия C 63 имаше много свободни съчинения, след това постове, а наскоро се чуха и фанфари. Но как се движи и звучи, показва първото пътуване.
22 километра – не можехме да се повозим повече с новия C 63 и нека отбележим – само върху доста твърдата пътническа седалка със силна странична опора. И все пак няколко обиколки по изпълненото със завои трасе за управляемост в тестовия център на Mercedes в Имендинген са достатъчни, за да разсеят притесненията. Първо: на правата, от място, Benz с 680 к.с. е бърз, много бърз. Той се справя за 3,4 секунди със спринта от нула до 100, при това с почти арогантно безгрижие. Дължи го (също и) на електрическия си мотор на задния мост, който изстрелва комбито от място с 320 Нм. Останалото се върши от четирицилиндровия двигател с мощност 476 к.с., разположен няколко метра по-напред, чийто вътрешен живот би могъл да бъде описван в продължение на страници. Но не сега.
V8 отсъства
Предпочитаме да се посветим на връзката човек-машина и засега можем да кажем, че няма основание за тревога. Разбира се, усърдният M 139l няма яркия характер на пенсионирания четирилитров V8. Но в крайна сметка винаги има значение онова, което чувствате. И точно тук четирицилиндровият двигател изобщо не се усеща като съмнително произведение на изкуството, което жадува за уважение чрез звуков модул и пукотевица от детонации. Не, малкият мотор реагира мощно, със здравеняшки глас без грачене и след каране с доста жега изумява с дрезгав звук и неспокоен ход.
И накрая – налага се да изясним дали вторият plug-in хибрид от Афалтербах ще мутира в свръхтежко комби без спортен чар: Рене Шчепек, днес пилот зад волана, а иначе работещ в отдела за конструиране на ходова част в AMG, върти 2,14-тонното комби по изпитателното трасе. Първо в комфортния, после в основния режим с пълна мощност, стегнато окачване, бързодействащо управление на всички колела и ESP OFF. И тук можем да кажем: всичко е наред.
Окачването се представя добре
Конструкторът на ходовата част е в състояние да съобщава разнообразна информация и данни за момента на завиване около вертикалната ос, стойности за приплъзването и дълбоките настройки на ABS – и независимо от това да управлява автомобила безпогрешно по идеалната линия. Навигаторът обаче забелязва също колко мощно и с какво добро сцепление излиза комбито от завоите, колко неутрално овладява дългите бързи криви и колко лесно боже да бъде изкушено да започне дрифт.
Заключение
Още не сме сядали зад волана, но можем да ви успокоим: Дори като plug-in хибрид C 63 си остава здрав атлет, който сигурно ще ни достави много радост. Само по отношение на теглото човек би се надявал на по-малко с оглед на спестените четири цилиндъра; но допълнителният електрически въртящ момент натежава доста.
Текст: Михаел фон Майдел
Снимки: Mercedes