Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-AMG C 63 S E Performance: Край или ново начало?

23.09.2022 16:24

Седанът и комбито правят своя дебют едновременно, а мощността идва от турбиниран 4-цилиндров двигател с електрическо подпомагане и максимални 680 к.с.

Нова ера започва с дебюта на новия Mercedes-AMG C 63 S E Performance. Ревящият V8 агрегат е история, двулитров четирицилиндров с електрическо подпомагане поема щафетата. За да няма признаци на слабост, Mercedes влага всичко, което е възможно в момента, в увеличаването на мощността.

4 цилиндъра + турбо + електрическа мощност = 680 к.с.

Двулитровият редови четирицилиндров двигател от типа M139L (L означава надлъжно монтиране) работи под налягане от електрически подпомаган турбокомпресор, захранван чрез 400-волтова подбордова мрежа, и доставя 476 к.с. при 6725 об/мин и осигурява максимален въртящ момент от 545 Nm от 5250 об/мин готов. Това го прави най-мощният сериен четирицилиндров двигател в света (238 к.с./литър работен обем). Електрически мотор, поставен на задната ос с пикова мощност от 150 kW - която е достъпна само за десет секунди - и 320 Nm въртящ момент, който използва двустепенна скоростна кутия с електрическо превключване и електронно контролиран блокиращ диференциал на задния мост с непрекъсната мощност от 70 kW се намесва като допълнителен тласък при потегляне, ускорение или изпреварване. Ако има риск от приплъзване на задните колела, електродвигателя захранва и предните колела. Енергията се доставя от литиево-йонна батерия, монтирана точно над диференциала с капацитет 6,1 kWh и тегло 89 килограма. Проектиран за бързо доставяне и усвояване на мощността, максималният електрически пробег не му е силна страна. C 63 все пак може да измине 13 километра чисто електрически при максимална скорост от 125 км/ч. Може да се презарежда с помощта на бордово зарядно устройство с мощност 3,7 kW с променлив ток от зарядна станция, стенна кутия или домашен контакт или чрез рекуперация, която може да се настрои на четири нива. Така AMG се превръща в плъгин хибрид. Общо пакетът носи невероятните 680 к.с. системна мощност и до 1020 Nm въртящ момент на старта. Стойности, които ви карат да забравите липсата на V8 двигателя. Същото важи и за характеристиките на шофиране. Седанът и комбито се справят със спринта от нула до сто за 3,4 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. С допълнителен AMG Driver's Package ограничението на скоростта става 280 км/ч при седана, и 270 км/ч при комбито.

Системи за сигурност

Другите съставки включват напълно променливото задвижване на четирите колела с дрифт режим, деветстепенна автоматична трансмисия с мокър съединител, задвижван от ремък стартер (BSG), който комбинира алтернатора и стартера в един компонент и осигурява основно захранване на спомагателните агрегати като климатик или фарове, както и завиване на задната ос. Общо осем програми за шофиране (Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Race, Slippery и Individual) могат да бъдат избрани за широкообхватно изживяване при шофиране, като всички те регулират реакцията на двигателите и трансмисията, кормилното управление, амортисьорите, звукът, а също и интензитета на електрическия мотор. Двигателят винаги започва работа в безшумен комфортен режим. Типичното AMG звуково изживяване се осигурява от електронно обработени тонове, които се излъчват навътре и навън чрез високоговорителите. От AMG обещават, че V8 изживяването няма да липсва и тук.

Пътно поведение на истински атлет

Що се отнася до шасито, Mercedes-AMG C 63 S E Performance разчита на конвенционални стоманени пружини в комбинация с адаптивно регулиране на амортисьорите. Активното кормилно управление на задната ос поддържа ъгъл на завиване до 2,5 градуса. Високоефективна композитна спирачна система с 6-бутални фиксирани апарати отпред и 1-бутални плаващи апарати отзад гарантира, че C 63 не само ускорява, но и спира безкомпромисно. Предлагат се керамични апарати срещу допълнително заплащане.

Подобаваща оптика

Силният външен вид на C 63 S E Performance подчертава характера ѝ. Тя е с 50 милиметра по-издължена от нормалната C-класа, а калниците са по-широки. Дължината на комбито спрямо седана е с 83 милиметра по-дълга. По-голямата ширина на колелата на предната ос означава, че общата ширина е със 76 милиметра повече. А междуосието е увеличено с десет милиметра. Всичко това трябва да се превъплъти в по-агресивен и стегнат силует. Нов е и тесният вентилационен процеп в предния капак. Звездата на Mercedes на капака изчезна, а на нейно място за първи път се появява значка на AMG. Други външни белези на AMG включват нова радиаторна решетка, нова предна престилка с допълнителни отвори, разширени странични панели на праговете и задна престилка с голям дифузьор, както и четири масивни квадратни ауспухови накрайника. C 63 S стъпва върху 19-инчови AMG джанти от лека сплав и всесезонни гуми като стандарт. Опционално се предлагат комбинации в 20-инчов формат. Допълнителните опции за персонализиране срещу заплащане включват специални външни бои, два карбонови пакета и два нощни пакета със затъмнени елементи на каросерията. Интериорът също е със специфичен за AMG дизайн. Спортните седалки са стандартни, докато състезателните седалки и кожата напа са по избор. Таблото на водача и хедъп дизплея с AMG графики показват ясно какво се управлява тук чрез стандартния волан с многобройни бутони.

Високо тегло, малък багажник

Всички тези функции и оборудване обаче имат и недостатък. C 63 загуби четири цилиндъра в новото поколение, но увеличава теглото си. Огромните 2111 килограма се задвижват при седана. Комбито тежи с още 34 килограма отгоре. Предшественикът тежеше малко под 1,8 тона. Батерията иска своето място и в багажния отсек. Mercedes все още не разкрива колко, но товарното пространство страда значително. Въпреки това, изображенията показват ясно къде е хранилището за енергия. Освен това новият 63, който всъщност навремето би бил наречен С200, се предлага само като S версия. От AMG все още не са обявили цени. Но и тук трябва да надмине V8 предшественика. Пригответе си поне 180 000 лева.

Коментари
comments powered by Disqus