През 2023 г. Mercedes пуска на пазара CLE – четириместен модел с две врати, който малко по-късно ще бъде последван от мощна версия Mercedes-AMG CLE 63. След кабриолета сега в капана на нашия ловец на прототипи попадна и купето.
Правилно сте прочели – CLE! Mercedes реши да рационализира значително моделните серии и вариантите на каросерията – с S-класата Cabrio, E-класата Cabrio и C-класата Cabrio в гамата имаше или има три четириместни открити модела, които се конкурират дори помежду си и си правят живота по-труден. Така че ще се наложи феновете да се примирят с факта, че откритата S-класа вече не се предлага а бъдещите E-класа и C-класа (купе и кабриолет) ще се обединят в една моделна серия. Тя ще се нарича CLE.
Mercedes-AMG CLE 63 с многостранна електрическа подкрепа
Подобно на кабриолета, заснет по-рано по време на зимните тестове, засеченият сега прототип на купето показва върха на моделната серия, заимствайки технологии от предстоящия AMG вариант на C-класата седан. Пълното име на модела би трябвало да е Mercedes-AMG CLE 63 S E Performance.
В съответствие с това AMG версията на CLE е оборудвана с двулитров четирицилиндров двигател (M139) с принудително пълнене от електрически подпомаган турбокомпресор, захранван чрез 400-волтова електрическа система. По този начин двигателят с вътрешно горене развива 476 к.с. и 545 Нм. Допълнителна тяга се осигурява от електромотор на задния мост с максимална мощност 150 кВт и 320 Нм. Както и при седана, пробегът с чисто електрическо задвижване би трябвало да възлиза на скромните 13 километра. Батерията с капацитет 6,1 кВтч може да се зарежда и от контакта – по този начин CLE се превръща в plug-in хибрид. Силовият поток се предава към четирите колела чрез деветстепенна автоматична скоростна кутия. В допълнение към версията 63 ще има и още един четирицилиндров AMG вариант, който ще се появи на терена като CLE 43 или CLE 53.
63 CLE с агресивна външност
В сравнение с цивилния CLE Cabriolet версията на AMG се отличава със силно разширени калници и значително по-ниска ходова част. Зад алуминиевите джанти се виждат перфорираните и по-големи спирачни дискове на спортната спирачна система. В серийното изпълнение моделът ще носи радиаторната решетка Panamericana и по-агресивна предна престилка с големи отвори за въздух. По същия начин задната част е оформена по специфичен за AMG начин с квадратни двойни ауспухови накрайници отдясно и отляво. Както обикновено, логото на AMG може да се види на различни места в екстериора и интериора. Във вътрешността вероятно ще има спортни кожени седалки и спортен волан. Моделът получава и всички функции за информация, развлечение и комфорт от съответния седан.
Заключение
Mercedes превръща C- и E-класата кабриолет в CLE, но остава верен на стратегията си да създава по две AMG версии на всеки модел. В допълнение към CLE 43/53 ще има и CLE 63 с всички отличителни черти, които изисква един AMG, за съжаление, без V8, а само с четирицилиндрови двигатели – но те са с електрическа подкрепа. Така в CLE 63 може да се очакват до 680 к.с.