Следващото поколение Е-класа трябва да се появи в края на 2022 г., а половин година по-късно ще се появи и версията Е53 AMG.
Момчетата от Афалтербах в момента тестват базовата AMG версия в студени условия в далечния север - четирите кръгли ауспухови тръби, както и голямата спирачна система, 20-цоловите джанти и гуми с размер 265/40 разкриват модела . Камуфлажът крие основните разлики на AMG варианта, които трябва да го направят по-агресивен отпред и отзад. Решетката е с по-спортен дизайн, а надписи AMG красят калниците и багажника. Дръжките на вратите се прибират, за да запазят непрекъснатата аеродинамична линия на модела.
Системи за безопасност от S-класата
В сравнение със стандартния модел каросерията на AMG е малко по-ниска, а вътре клиентът трябва да се чувства като у дома си. Коженият спортен волан и спортните седалки го приветстват, а AMG значките и дисплеите допълват приятното усещане в дигиталния кокпит. AMG също така ще внедри собствени програми за задвижване. Иначе моделът се възползва от най-новата система MBUX, както и подобрен гласов контрол, а асистиращите системи са познати от S-класата. Що се отнася до задвижването, времената на осемцилиндровия двигател в AMG също отминаха. Вместо това ще работи четирицилиндровият M139, който получава мощността си от два литра работен обем. Агрегатът е монтиран в новия Mercedes-AMG SL 43, както и в предстоящия C63. Съответно, E 53 също идва с ISG 48-волтова система и новото AMG E-Turbo. Нова автоматична скоростна кутия прехвърля мощността към четирите колела. По отношение на мощността, моделът трябва да надмине границата от 500 к.с. и по този начин да донесе значително повече мощност от своя предшественик с 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател с 435 к.с. Комби версията T-модел предстои също да се появи, докато E-класа кабриолет и купе ще се слеят с колегите от C-класата, за да е появи новата серия CLE.