Лебедовата песен на V8 мотора не е никак евтина, седанът вече е разпродаден
Следващото поколение на E-класата вероятно ще преживява някак без осем цилиндъра – дори като AMG. Може би последният V8 в E-класата идва под формата на специален модел. Предлага се като седан и комби. Изданието е ограничено до 999 единици. Доплащането е около 15 000 евро. Всички седани вече са ангажирани.
Дълго време четирилитровият битурбо V8 беше стандартният двигател в множество модели на AMG. В предстоящото поколение на E-класата осемцилиндровият мотор вероятно вече няма да играе роля. Ако все пак искате да си осигурите E-класа с V8 двигател, трябва да поръчате прощалния специален модел Mercedes-AMG E63 S Final Edition, който ще се предлага като седан и като комби. Фактът, че Final Edition ще бъде колекционерска ценност, се гарантира и от ограниченото издание в само 999 броя.
Специална боя и декорации
Разбира се, Final Edition е въоръжен с мощния осемцилиндров двигател с 612 к.с. и 850 Нм в комбинация със задвижване на всички колела и деветстепенна автоматична трансмисия. Като окончателно издание обаче, той разполага и с малко повече оборудване от основния модел. Външно V8 моделът на AMG може да се разпознае по матовата сива боя (графитеносиво magno) и специалните фолиа по страните. Под арките на калниците има 20-цолови ковани джанти от лека сплав в дизайн със седем двойни спици с лъскавочерно покритие. За първи път каросерията е украсена с AMG емблема на задната колона. На борда е и пакетът Night, който добавя към корпуса черни гланцови допълнителни части. Те включват сплитер на предната AMG престилка, вложки на AMG облицовките на страничните прагове, декоративния елемент в предните калници, декоративните ленти на ръбовете по каросерията и рамките на прозорците, корпусите на външните огледала и декоративната лента на задната престилка AMG. В пакета е включено и топлоизолиращи, тъмно тонирани стъкла след втората колона. Две трапецовидни, хромирани в черно двойки накрайници на ауспуха оформят подходящия завършек отзад. По желание могат да бъдат поръчани карбонови пакети I и II.
Около 15 000 евро допълнително
В кабината пилотите на V8 модела са очаквани от електрически регулируеми седалки, покрити със сиво-черна кожа, и подходящ високоскоростен волан. Разширеният кожен интериор включва жълти кантове и жълти контрастни шевове. Многобройни карбонови апликации характеризират пейзажа на пилотската кабина. Централната конзола разполага и с емблема „AMG Final Edition“ с документирано ограничение „1 от 999“. AMG панели на праговете от неръждаема стомана с кехлибарено осветление подслаждат качването. Не би трябвало да липсват специални стелки с жълти ръбове и надпис AMG.
Цената на пакета Final Edition за Mercedes-AMG E63 S е 14 875 евро. Поръчките се приемат от средата на юни. Базовият модел E 63 S 4Matic+ струва най-малко 129 960 евро. Съответно специалният модел отговаря на поне 144 835 евро. Всеки автомобил има индивидуално покривало с надпис „AMG E 63 S Final Edition“ в подходящ цвят. Специалният модел се оказва особено популярен като седан, тъй като съответната партида вече е разпродадена в края на юли. Любителите на V8 вече могат да поръчват само комбито.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Mercedes