Mercedes и AMG подготвят мощна високопроходима версия на новата G-класа
Mercedes G 4x4² се завръща на пазара – този път под марката AMG. Поне за това говорят снимките на един почти немаскиран прототип.
Във версията G 500 4x4² старата G-класа малко преди края на кариерата си показа още веднъж на всички какви са възможностите й в пресечена местност. Замислен първоначално като шоукар за Женевския автосалон през 2015 г., коравият офроудър се появи на пазара малко след това. Струващият почти четвърт милион евро вариант на всъдехода бързо се превърна в легенда и обект на колекциониране – а в скоро време ще получи и наследник. Аргумент за тази теза са снимките на нашия ловец на маскирани новости, който успя да улови един почти лишен от камуфлаж прототип.
Недвусмислена AMG маркировка
За разлика от предшественика, който, макар да разполагаше с AMG мотор, официално се наричаше G 500, новото издание по всяка вероятност вече има право да носи знаците на фирменото подразделение за спортни и усъвършенствани модели. Недвусмислен признак за това са предната престилка с класически AMG изглед и все още скритите под лепенки странични емблеми. Новият 4x4² обаче няма да използва страничните ауспуси на нормалния G 63; все пак те биха влошили проходимостта.
А тя, както еднозначно показват снимките на маскирания прототип, е подобрена с помощта на различни мерки. Разбира се, със сериозно повдигане на каросерията и доста издръжливи на вид джанти, облечени в гуми с груби грайфери. Колелата се въртят в по-широки калници, между които се намират специално оформените стъпенки за качване. Върху покрива има голям, излизащ извън габаритите му багажник със стълба и допълнително осветление. За разлика от нормалната G-класа закрепеното към задния капак резервно колело не е покрито. В замяна на това тук са налице няколко здрави тръбни дръжки.
Задвижване от Mercedes-AMG G 63
Що се отнася до задвижването, големи изненади не се очакват: подобно на предшественика и новият 4x4² вероятно ще разполага с познатия четирилитров V8 битурбомотор от асортимента на AMG. В стандартния G 63 мощността му възлиза на солидните 585 конски сили, максималният въртящ момент от 850 нютонметра се разпределя към четирите колела. Такива би трябвало да са данните и на офроуд деривата, което ще го направи значително по-силен от стария G 500 4x4² (422 к.с. и най-много 610 Нм). Дори да има тунинг на мотора, той по-скоро ще се придържа в скромни граници.
Понеже мощният катерач вече се движи почти изцяло без маскировка, сигурно не остава много време до официалното представяне и пазарния дебют. В ценово отношение – с оглед на новата благородническа титла от AMG и увеличената мощност – той ще бъде позициониран по-високо от предшественика си. Нашата прогноза: между 250 000 и 300 000 евро.
Заключение
У мнозина заможни фенове на офроуда старият Mercedes G 500 4x4² предизвика ефекта „Искам да го имам” и поради това беше разпродаден почти светкавично. Това вероятно предстои и на новото издание, което обаче ще намери своите почитатели главно извън Европа. Близкият изток, Русия и Северна Америка са основните пазари за якия всъдеход.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Щефан Балдауф