Първият plug-in хибрид на Афалтербах е най-мощният му автомобил досега
Mercedes-AMG започна своята електрифицирана ера, като представи новия GT 63 S E Performance 4-Door Coupé като мегаседан с 831 к.с., който ще се конкурира с Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Въз основа на V8-задвижваното купе GT 63 S с 4 врати, първият хибриден модел на Афартербах допълва резервите от 4,0-литров бензинов битурбо двигател с електрически двигател от 201 к.с. задвижващата система P3. Произведено от хибридното задвижване на състезанията във Формула 1 на Mercedes-AMG, се казва, че дава оптимизирано разпределение на теглото и възможно най-бързото разгръщане на въртящия момент.
С по-голяма мощност от всеки модел AMG, която до момента е произведена, и повече от 1033 Нм въртящ момент, той ще изпълни спринта от 0 до 96 км в час само за 2,9 сек и ще достигне максимална скорост 315 км в час.
Електрическият мотор се захранва от 6,1 кВтч, 400V батерия. Твърди се, че тежи само 89 кг, това е „предназначено за бързо доставяне на енергия и извличане, а не за възможно най-дългия пробег“.
Mercedes твърди, че новият PHEV ще изминава 12 км само на ток , работещ с едно зареждане, като електрическият мотор е в състояние да управлява само задвижване при скорости до 81 км/ч.
Казва се, че електрическата енергия е „винаги на разположение“, което позволява по-бързо ускоряване извън завоите или бързи маневри за изпреварване.
Функции за регенеративно спиране с четири нива на тежест, позволяващи шофиране с един педал в определени ситуации на шофиране.
Промените в дизайна спрямо стандартния автомобил са едва доловими, ограничени главно до нова предна броня, моделирана на GT с две врати, емблеми по поръчка, нови накрайници на изпускателната системаи изключителен дизайн на джантите от 20 и 21 инча. Иначе PHEV е почти визуално и технически идентичен с наскоро модернизирания обикновен GT 4-Door Coupé.
Това е същата история за фини адаптации вътре, но, както и при други модели PHEV на Mercedes, има редица специфични за хибриди дисплеи за информационно-развлекателната система MBUX, включително индикатор за пробега на EV, данни за консумацията на енергия в реално време и мощност на електродвигателя .
Председателят на AMG Филип Шимер каза: "С новия GT 63 SE Performance [4-врати Coupé], ние транспортираме ДНК на нашата марка в електрифицирано бъдеще. По този начин следваме нашия собствен технически път, който винаги прави AMG толкова специален и желан.
„Разработен изцяло в Афалтербах, хибридът предлага очарователно ниво на динамика на шофиране и с право носи нашия нов технологичен етикет E Performance.
"С тази нова концепция ние също отваряме нови целеви групи, които ще изпита Mercedes-AMG като луксозната марка за представяне през 21-ви век."
Подробностите за цените и наличността все още не са потвърдени, но очакваче над 141 855 британски лири от стандартното GT 63 S купе с 4 врати.