Преди повече от 20 години немците продаваха роустерите SL R129 с чудовищни V12 двигатели
В средата на 90-те Mercedes-Benz обожава внушителни числа в имената на автомобилите AMG. Днес максимумът, на който можем да разчитаме, е табелка с индекс „63”, а преди повече от 20 години немците продаваха роустерите SL R129 с чудовищни атмосферни V12 двигатели. И тези най-редки екземпляри бяха наречени SL 60 AMG, SL 70 AMG, SL 72 AMG и SL 73 AMG. А през 2020 г. подразделението Mercedes-AMG ще възроди „73”. Сега не става дума за за двуместен открит автомобил (въпреки че също се очаква), а за хечбек с пет врати. Според неофициална информация премиерата на суперхечбека Mercedes-AMG GT 73 ще се състои на автомобилното изложение в Женева през март.
Mercedes-AMG GT 73 ще получи същото оборудване като AMG GT 63. Няма да е необходимо да се доплащат за пневматично окачване, адаптивни амортисьори, напълно контролирано шаси, електронно управляем заден диференциал с ограничено приплъзване и карбово-керамични спирачки.
Mercedes SL 73 AMG влезе в историята като притежател на най-големия V12 двигател (цели 7,3 литра!), който някога е бил пуснат от Mercedes за обществени пътища. Моторът M297 генерира 525 к.с. и 750 Нм и ускорява роудстъра до сто за 4,5 сек. Произведени са общо 85 такива автомобила с две врати.
Камуфлираният Mercedes-AMG GT 73 също се появи в корпоративно видео, посветено на екипа на Mercedes-AMG. Дебютът на филма трае само няколко секунди, но се забелязва, че автомобилът има същата задна броня, накрайници на изпускателната система и прибиращо се анти крило, като AMG GT 63/63 S. Но задвижването ще бъде различно. Според неофициална информация новият автомобил ще получи хибридна система с четирилитров V8 битурбо агрегат и електромотор на предната ос. Сумарната мощност трябва да достигне 812 к.с. За сравнение, модификациятаа AMG GT 63S има 639 к.с., а хечбекът Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid разполага с 680 к.с. В същото време Mercedes-AMG GT 73 ще може да измине 50 км само на ток.