Сумарната мощност достига 816 к.с., а въртящият момент надвишава 1000 Нм
Тази година ще видим първия пълноправен електрически автомобил AMG, базиран на модела Mercedes-EQ, но преди това немците ще покажат спортния автомобил Mercedes-AMG GT 73, който ще бъде първият, получил разработена от нулата хибридна задвижваща системаE Performance. Тя съчетава битурбо двигателя M177 V8 4,0, който работи с електрическа инсталация - двустепенна трансмисия, комбинирана с електронно управляван заден диференциал с ограничено приплъзване и синхронен мотор, който генерира 204 к.с. и 320 Нм. Сумарната мощност на системата достига 816 к.с., а въртящият момент надвишава 1000 Нм.
Устройството E Performance е допълнено от стартов генератор с 14 к.с., задвижван от ремък. В случая с хибридния AMG GT ускоряването о 100 км/ч се очаква за за по-малко от 3 сек.
Хибридната инсталация може да работи в един от шест режима - Electric, Comfort, Sport, Sport +, Race и Individual. Има и пет алгоритъма за системата за стабилизация, задвижване на всички колела и активен заден диференциал, както и четири настройки за регенериране. Той е най-ефективен при настройката Level 3, когато може да бъде управляван „с един педал“ и да бъде натрурана енергия до 90 кВт.
Над електрическия мотор, който задвижва стандартно задните колела и не е свързан с деветстепенната скоростна кутия AMG Speedshift MCT с набор от мокри съединители вместо преобразувател на въртящия момент, е монтирана 400-волтова тягова батерия. Тежи 89 кг и всяка от 560 литиево-йонни клетки е получила собствено охлаждане и е поставена в отделна специална обвивка с дебелина на стената от милиметър. Благодарение на електрическа помпа, 14 литра охлаждаща течност циркулират в акумулаторния блок, който поддържа оптималните 45 градуса по Целзий. Батерията се зарежда не само чрез регенерирране, но и от електрическата мрежа с помощта на вградено зарядно устройство от 3,7 кВт.
Mercedes-AMG GT 73 ще може да ускорява само на ток до 130 км/ ч. В четирицилиндровия двигател на C-класата турбокомпресорът Garrett Motion съчетава конвенционален турбокомпресор и електрически в едно цяло, докато самият агрегат генерира впечатляващите 449 к.с.
Предстоящият Mercedes-AMG C 63 4Matic + EQ Power Sport ще получи същата хибридна система, с тази разлика, че вместо V8 двигател ще има двулитров четирицилиндров M139, оборудван с комбиниран електрически компресор и монтиран надлъжно под капака. Електрическият мотор също първоначално ще върти колелата на задния мост, но когато се плъзгат по време на движение в електрически режим, част от въртящия момент през карданния вал ще се предава към предния мост. Сумарната мощност по каталог е 653 к.с. Очакваме суперхибрид на базата на новото поколение на С-класа през 2022 г.