Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-AMG SL 55 4Matic+: Heavy metal

07.09.2022 08:28

Тест на седмото поколение на SL - eдин от най-легендарните модели на Mercedes

В годината на 70-годишния юбилей на Mercedes SL имахме удоволствието да се срещнем със седмото поколение на легендарния модел, при това във второто му най-мощно изпълнение AMG 55 4Matic+.

Mercedes SL никога не е бил обикновен автомобил – още с появата си на бял свят той се превръща в легенда, а по-късно (заедно със S-класата) и във визитна картичка, представяща най-доброто, на което е способна марката с трилъча звезда на емблемата.

Eволюцията на една легенда

През годините характерът на този забележителен автомобил еволюира по твърде интересен начин – отначало той се ражда не просто като спортен, а като суперавтомобил (SL e абревиатура от super leicht, тоест супер лек), който през петдесетте години постига изумителни успехи в различни надпревари от ранга на Миле Миля и до днес с основание се смята не само за един от най-изключителните модели на Mercedes за всички времена, но и за един от най-търсените и скъпи колекционерски обекти въобще. Второто поколение W113, по известно като „пагодата”, променя коренно философията на SL и превръща модела в солиден, стилен и луксозен кабриолет за приятни мигове под открито небе – или иначе казано, в едно от най-впечатляващите олицетворения на идеята на Gran Turismo автомобилите за своето време. Този тип ценности се изповядва и от следващите две поколения – R107 и R129, като всяко от тях има посвоему неподвластен навремето дизайн, с нотки на строгост при R107 и с неповторимия финес, характерен за дизайнера Бруно Сако при R129. При появата на генерацията с индекс R230 спортният характер в голяма степен се завръща като основен елемент от ДНК на автомобила, без обаче да нарушава общото усещане за благородство – при това поколение може би най-силно се преплитат идеите за класически спортен и за Gran Turismo автомобил. При предпоследната генерация на SL динамичният нрав като че ли отново стана водещ фактор за същността на автомобила, а при най-новото издание си имаме работа с машина, която със своята бруталност повече се доближава по характер до AMG GT, отколкото до финеса, с който свръзваме SL в продължение на десетилетия.

Напълно различен – и все пак съвсем познат

Новият SL изглежда едновременно много различен и все пак съвсем познат. Много различен, защото действително това не е онова спортно-елегантно средство за удоволствие, което дълги години по един или друг начин всеки от нас свързваше с означението SL. Не е точно и онова, което представлява първият SL, защото не е нито супер лек, нито пък е точно суперспортен – за тази цел, както вече споменахме, имаме AMG GT. От друга страна, моделът изглежда и добре познат, тъй като се вписва в новата стилистична линия на марката и в излъчването му безпогрешно откриваме решения, които вече познаваме от други нови модели на Mercedes. Истината е, че можем с часове да дискутираме това къде и как точно би било най-точно да позиционираме характера на новия SL, но имаме една особено основателна причина да не го правим точно този път.

V8, който води към пристрастяване

Въпросната причина е доста тривиална, нарича се битурбо V8, разположена е надлъжно под предния капак, има работен обем от 3982 кубически сантиметра и при версията Mercedes-AMG SL 55 4Matic+ разполага с 476 конски сили и максимален въртящ момент от 700 нютонметра, който се предава към четирите колела през деветстепенна автоматична трансмисия 9 AMG SPEEDSHIFT MCT. А начинът, по който описаният накратко задвижващ тракт въздейства върху сетивата на водача, на спътника му, и дори на случайните минувачи наоколо, обезсмисля около 90 процента от безкрайното теоретизиране по въпроса дали SL се е превърнал в малко по-цивилен вариант на AMG GT или продължава да има свой неповторим чар. Една от причините човек да настръхва от вълнение при всяка по-сериозна промяна в позицията на педала на газта несъмнено се крие в спортната изпускателна уредба с клапи, която постига драматизъм на акустиката, сравним може би единствено с този при американските muscle cars. Подобно на останалите спортисти от гамата на AMG, тук водачът има богат избор от възможности за настройка на различните компоненти от автомобила, като истински интересната част идва тогава, когато изберете по-спортна конфигурация от параметри. Тогава при каране с пълна газ симфонията от звуци, която достига до слуха ви, е просто неописуема – съчетанието от насечения рев на осемцилиндровата машина, свистенето и покашлянето на двата турбокомпресора и wastegate клапана, както и всевъзможните видове боботене, пукот и трясъци, които можете да чуете от ауспуховата система, сама по себе си е достатъчна, за да ви се прииска по цял ден да правите просто това – да давате и отнемате газ, докато ви свърши горивото, да заредите отново и да продължите с детинското си, но поглъщащо целия ви ум занимание. Цялата тази забава за недотам пораснали деца се съчетава с брутална спонтанност на ускорението (3,9 секунди за класическия спринт от нула до сто…), чудовищна тяга и интересен баланс между добро като цяло сцепление и същевременно усещане за „палавост” от страна на задната част, която обича да показва признаци за собствен живот при всеки удобен повод, без реално за застрашава сигурността.

Иначе настройката на управлението е директна с усещане за острота, ходовата част също е с подчертано твърда настройка и макар с увеличаване на скоростта возията да се подобрява, усещането за носене над нещата е чуждо на новия SL. В интериора ни очаква динамична атмосфера и ергономична концепция с големи екрани и сензорни бутони, позната от други по-нови модели на компанията. Доста интересно (и изискващо известно привикване) е задвижването на покрива, който може да бъде отворен или затворен по избор с двукратно натискане на съответния сензорен бутон, или с плъзгане в съответната посока върху иконката, изобразяваща самия автомобил в долната част на централния екран, която се появява след първото натискане на въпросния сензорен бутон.

Но, както вече казахме, всички дреболии тук просто нямат значение – малко повечко газ и в ушите ни отново зазвучава хардкор концерта на осемте цилиндъра, а дребнотемията сякаш изчезват. Така че едно е безспорно – и в този си вид SL може да се възприема като един вид неизчерпаем извор на удоволствие.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият SL е много различен в сравнение със своите предшественици – от благородник с характер на Gran Turismo той се е превърнал в спортна машина с твърд характер и остро управление, която плътно се доближава до AMG GT. Нещото, което превръща всяка минута с този автомобил в истински спектакъл, е неговият битурбо V8 с незабравим звук. Едно подаване на газ и всички незначителни въпроси изчезват.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus