Дойде време да седнем зад волана на новото, седмо издание на Mercedes SL
В годината на 70-годишния юбилей на Mercedes SL имахме удоволствието да се срещнем със седмото поколение на легендарния модел, при това във второто му най-мощно изпълнение AMG 55 4Matic+.
Mercedes SL никога не е бил обикновен автомобил – още с появата си на бял свят той се превръща в легенда, а по-късно (заедно със S-класата) и във визитна картичка, представяща най-доброто, на което е способна марката с трилъча звезда на емблемата.
Eволюцията на една легенда
През годините характерът на този забележителен автомобил еволюира по твърде интересен начин – отначало той се ражда не просто като спортен, а като суперавтомобил (SL e абревиатура от super leicht, тоест супер лек), който през петдесетте години постига изумителни успехи в различни надпревари от ранга на Миле Миля и до днес с основание се смята не само за един от най-изключителните модели на Mercedes за всички времена, но и за един от най-търсените и скъпи колекционерски обекти въобще. Второто поколение W113, по известно като „пагодата”, променя коренно философията на SL и превръща модела в солиден, стилен и луксозен кабриолет за приятни мигове под открито небе – или иначе казано, в едно от най-впечатляващите олицетворения на идеята на Gran Turismo автомобилите за своето време. Този тип ценности се изповядва и от следващите две поколения – R107 и R129, като всяко от тях има посвоему неподвластен навремето дизайн, с нотки на строгост при R107 и с неповторимия финес, характерен за дизайнера Бруно Сако при R129. При появата на генерацията с индекс R230 спортният характер в голяма степен се завръща като основен елемент от ДНК на автомобила, без обаче да нарушава общото усещане за благородство – при това поколение може би най-силно се преплитат идеите за класически спортен и за Gran Turismo автомобил. При предпоследната генерация на SL динамичният нрав като че ли отново стана водещ фактор за същността на автомобила, а при най-новото издание си имаме работа с машина, която със своята бруталност повече се доближава по характер до AMG GT, отколкото до финеса, с който свръзваме SL в продължение на десетилетия.
Напълно различен – и все пак съвсем познат
Новият SL изглежда едновременно много различен и все пак съвсем познат. Много различен, защото действително това не е онова спортно-елегантно средство за удоволствие, което дълги години по един или друг начин всеки от нас свързваше с означението SL. Не е точно и онова, което представлява първият SL, защото не е нито супер лек, нито пък е точно суперспортен – за тази цел, както вече споменахме, имаме AMG GT. От друга страна, моделът изглежда и добре познат, тъй като се вписва в новата стилистична линия на марката и в излъчването му безпогрешно откриваме решения, които вече познаваме от други нови модели на Mercedes. Истината е, че можем с часове да дискутираме това къде и как точно би било най-точно да позиционираме характера на новия SL, но имаме една особено основателна причина да не го правим точно този път.
V8, който води към пристрастяване
Въпросната причина е доста тривиална, нарича се битурбо V8, разположена е надлъжно под предния капак, има работен обем от 3982 кубически сантиметра и при версията Mercedes-AMG SL 55 4Matic+ разполага с 476 конски сили и максимален въртящ момент от 700 нютонметра, който се предава към четирите колела през деветстепенна автоматична трансмисия 9 AMG SPEEDSHIFT MCT.
Повече за впечатленията ни за новия Mercedes-AMG SL 55 4Matic+, както и много други теми от света на автомобилите, можете да откриете на страниците на броя на списание auto motor und sport за месеците юли и август, който вече е на пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов