Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-AMG става по-шумен с натискането на бутон

08.06.2022 08:00
Mercedes-AMG става по-шумен с натискането на бутон

Какво всъщност се случва при активирането на "Emotion Start"

Наистина ли новите модели AMG с функцията Emotion Start са по-шумни, въпреки по-строгите разпоредби за шума? 

Моделите на Mercedes-AMG бяха известни в миналото заради впечатляващия си звук при запалване. Много от фабрично настроените спортни модели предизвикаха недоволството на съседите, особено що се отнася до шума при стартиране. Собствениците, от друга страна, най-много оценяваха спортната акустика на своите превозни средства. От средата на 2019 г. законодателите затегнаха регулациите за шума (наредба 5102, сега 5103) за нови автомобили. И сега дори и от AMG-Mercedes трябва да се съобразяват.

Новоконструирани изпускателни системи

В резултат на това, изпускателните системи вече са проектирани по различен начин, филтърът за твърди частици (OPF), необходим за покриването на стандарта Euro 6d temp, поради по-стриктното измерване на емисиите (Real Driving Emissions, RDE), допълнително намалява звуковите характеристики на машините на AMG.

Нова мода?

В същото време хората от Афалтербах промениха философията си: програмите за стариране вече са модифицирани по такъв начин, че автомобилът винаги запалва възможно най-тихо и катализаторът се довежда до работна температура възможно най-бързо. Освен това изпускателната клапа е винаги затворена по време на студен старт, което намалява нивото на шум при запалване.

Клапата в ауспуха остава затворена

Въпреки това, тъй като голяма част от клиентите на AMG харесват по-екстровертния шум от двигателя при стартиране, Mercedes-AMG излезе с функцията „Emotion Start“. Ако водачът дръпне лявото перце за предавките при стартиране на двигателя, програмата за кратко увеличава оборотите на двигателя, без да отваря допълнително клапата на ауспуха. Винаги остава затворена, докато катализаторът загрее. Контролът на емисиите е все пак с приоритет.

Старата функция е пренастроена

Между другото, “Emotion Start” не е новост за някои притежатели на AMG: Mercedes-AMG вече са разработили функцията за моделите C63 и C63 S, за да подчертаят звука на двигателя при стартиране. При C63 със "стария" Emotion Start трябва да дръпнете което и да е от двете перца. След това програмата дава на двигателя по-високи обороти за кратко време и отваря клапата на спортния ауспух, така че V8 може да бъде чут в пълния си блясък.

При студен старт е тихо

При студен старт на нов A45 AMG в текущия тест, проведен от auto motor und sport, нямаше разлика между студен старт с Emotion Start и без. Функцията очевидно вече не се забелязва наистина при студен старт, а само при топъл. Но дори и тогава A45 AMG е по-тих от своя предшественик без Emotion Start – точно както колата сега е по-тиха във всякакви режими на шофиране от преди – което реално е целта промените в регламента.

Коментари
comments powered by Disqus