Зад волана на новото издание на компактния ван, създаден на основата на А-класата
За разлика от голяма част от останалите нови модели на марката Mercedes, при В-класата истинските качества се откриват едва при втори и дори при трети поглед. Тъй като това не е нито SUV, нито кросоувър, основната цел на този автомобил съвсем не е да внушава респект, да бъде символ на престиж или да предизвиква погледите върху себе си с ярки дизайнерски провокации. Не, В-класата предпочита да бъде един истински, класически Mercedes, за който комфорта, безопасността и рафинираната техника са по-важни от всичко. Освен това, както подобава на всеки уважаващ себе си ван, той е максимално удобен за семейна употреба.
Удобството преди всичко
Както може да се предположи, автомобилът е създаден на базата на новата генерация на А-класата. Външните размери почти не са променяни спрямо предшественика, от него са наследени и несъмнено ценни качества като лесния и удобен достъп до интериора, приятно високата позиция на (водачът и спътникът му седят с цели девет сантиметра над А-класата) и отличния обзор от мястото на водача. Седалките предлагат прекрасен комфорт – включително когато използвате автомобила за дълги семейни ваканции.
Отлична функционалност
Удълженото с три сантиметра междуосно разстояние и увеличената широчина на каросерията осигуряват повече място в задната част на пътническия салон, а сгъваемата седалка до водача и регулируемата с 14 сантиметра в хоризонтална посока задна седалка гарантират, че интериорът може да бъде оптимално конфигуриран спрямо моментните нужди. Според позицията на въпросната подвижна задна седалка обемът на багажника варира между 445 и 705 литра. Разделената на три задна облегалка е стандартна и при сгъване осигурява напълно равен под на багажника.
Изключително икономичен двулитров дизел
За пробното шофиране бяхме зад волана на версията Mercedes B 200 d. Под предния капак на тази модификация работи новият двулитров турбодизел на компанията, който до момента е използван единствено в модели с надлъжно монтиран двигател. Мощността му е 150 к.с., а максималният въртяш момент достига 320 Нм. Тягата се предава на предните колела през осемстепенна трансмисия с два съединителя DKG. Освен с уверена тяга и приятни маниери на работа, задвижването успя да ни впечатли и със своята икономичност – консумацията за около 1000-километровия тест, включващ шофиране основно по магистрала до Черноморието и обратно, възлезе на 5,2 литра на сто километра.
Предлаганата като опция ходова част с адаптивни амортисьори може да се похвали с много плавно преодоляване през неравностите, както и с осезаема разлика между режимите Sport и Comfort. При активиране на последния от споменатите режими, В-класата става комфортна почти колкото Е-класа – автомобилът вози гладко, безшумно и рафинирано независимо от състоянието на настилката. Кормилната уредба е с една идея по-малко директно настроена в сравнение с А-класата, което се отразява положително на комфорта при шофиране и спокойствието зад волана, а прецизността на управлението е останала практически непроменена. За любителите на модерните технологии е добре да се спомене също, че добилата голяма популярност инфо-развлекателна система MBUX и тук блести с богати възможности за свързаност и много добра функционалност.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В-класата е един изключително просторен, функционален и удобен във всекидневието автомобил с много високо ниво на активна и пасивна безопасност, който освен това осигурява превъзходен комфорт при пътуване. Версията В 200 d съчетава приятен темперамент със забележително нисък разход на гориво. С този автомобил не е нужно да се опитвате да бъдете интересни на другите – с него просто ще се чувствате добре, което според нас от auto motor und sport e значително по-ценно от следването на модата на всяка цена.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Daimler