Под предния капак се крие 4-цилиндровият двигател M102, проектиран от д-р Йорг Абтоф
Точно преди 30 години Mercedes-Benz представи Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II на автомобилното изложение в Женева, хомологирана версия за управление по пътищата, разработена за участие в шампионата DTM (Deutsche Tourenwagen Masters).
EVO II бе представен година след Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution („EVO I“), който също е създаден за движение по обществените пътища и произведен в 500 бройки, за да позволи хомологизацията му в серията DTM. EVO II ще бъде сглобен в точно 502 екземпляра, всички те са с еднаква ливрея със същия "полунощен син" цвят.
Под предния капак се крие 4-цилиндровият двигател M102, проектиран под ръководството на д-р Йорг Абтоф, шеф по разработването на двигатели и със съдействието на неговите колеги Рюдигер Херцог, Даг-Харалд Хютебрюкер и Рудолф Том. Четирицилиндровият агрегат генерира мощност от 235 к.с. при 7 700 об/мин, което е със 126 к.с. повече от базовия модел190 E 1.8.
Автомобилът притежава внушителен заден спойлер, разработен в Синделфинген от специалиста по аеродинамика Рюдигер Фаул в сътрудничество с професор Ричард Лаппле от Технологичния университет в Щутгарт. Напречният елемент може да се прибира, а долният спойлер може да се накланя, точно както другия спойлер, регулируем в две позиции.
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II е оборудван със 17-инчови джанти, вдъхновени от състезателните автомобили, за да поемат цялата мощност. Моделът, разработен за DTM, има 373 к.с.: всъщност това е последният мотор, разработен от специализираното подразделение на Mercedes-Benz, преди тази задача да бъде поета от AMG.
Успехът на Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II в шампионата DTM по-нататък ще бъде много впечатляващ. На 5 август 1990 г. Курт Тиим печели първото състезание с автомобила на летището в Диеполц, а от 15 октомври всички официални екипи на марката с трилъчата звезда разполагат със спортния модел. Следващата година Клаус Лудвиг завършва втори в първенството, преди да спечели през 1992 г. пред съотборниците си Курт Тиим и Бернд Шнайдер. Същата година EVO II ще спечели 16 от 24-те състезания в календара на сериите DTM