Шефът на Daimler Ола Калениус ще говори за взаимодействието между човека и автомобила
Началото на електрическия кросоувър Mercedes-Benz EQC в САЩ, очаквано през първото тримесечие на 2020 г., е отложено за 2021. Производителят обяснява закъснението просто: решихме да подкрепим нарастващото търсене на EQC в Европа. Авторитетният Automotive News отбелязва, че някои щати изпитват „огромен апетит“ към електрическите автомобили, затова обществеността е разочарована и търговците се възмущават. Американският офис на Mercedes ще трябва да гледа как BMW продава iX3, а Tesla - Model Y.
„Светът на марката, нейните продукти, услуги и иновации ще са в центъра на вниманието“, казва Mercedes-Benz за своя щанд, отбелязвайки, че симбиозата с голяма развлекателна компания ще се отрази на експозицията. Експозето на шефа на Daimler Ола Калениус ще бъде за взаимодействието между човека и автомобила.
Версията EQC 400 4Matic в Америка ще стартира с 68 895 долара. Два електромотора на двете оси заедно генерират 408 к.с., 765 Нм, което позволява ускоряване от 0 до 100 км/ч за 5,1 сек. Автономният пробег надхвърля 450 км в цикъл NEDC.
На този фон представянето на EQC на изложението за битова електроника в Лас Вегас на 7 януари изглежда като шега. На експозицията обаче ще има и други електрически автомобили - това е наскоро представеният Vision EQS и новият „иновативен концепт, вдъхновен от една от най-иновативните развлекателни марки“. Екологичният автомобил ще разкаже за „устойчивия модерен лукс.“
С електромобила EQS ситуацията е странна: прототипът определено беше лифтбек, докато демо автомобилът изглежда седан. Задвижващата инсталация с два електромотора развива 476 к.с., 760 Нм. 100 км/ч се постигат за 4,5 сек. Каталожният автономен пробег е 700 км без дозареждане. Серийният EQS ще излезе на пазара през 2021 г.
Никой не се наема да предскаже кой демо автомобил е подготвил Mercedes-Benz, но почти няма съмнение, че това ще бъде електрически автомобил от гамата EQ. В нея до 2025 г. ще има десет модела, сред които два серийни: SUV EQC и миниван EQV. Като концепт, дебютира хечбекът EQA. Компактният EQB е на ход, но той не се вписва в категорията „устойчив лукс“. Времето за EQG SUV все още не е дошло. Очевидно е, че индексите EQD, EQE, EQF, EQI, EQX и така нататък остават нереализирани. Миналия път на CES дебютира "вторият" седан CLA.