Разполагаме с най-последната информация за новите системи за подпомагане и най-новите изображения на прототипа
Mercedes тества в момента новата E-класа, която ще дебютира с каросерия седан през 2016. Ние разполагаме с най-последната информация за новите системи за подпомагане и най-новите изображения на прототипа на предстоящия T-модел за 2017 г.
Ако досега, предстоящата E-класа се показваше само като седан, сега във фокуса е и T-моделът. Комбито което ще стъпи в търговската мрежа през 2017, разбира се, е ориентирано към седана. Отличителните елементи са концентрирани в задната част, а именно леко наклонен покрив и спойлер на покрива.
Останалото е също като при "нормалната" нова E-класа на Mercedes. Радиаторната решетка е изправена срещу вятъра, фаровете достигат до калника. Под решетката изплува престилката в костен формат, разширявайки се в средата надолу със сплитер. Фаровете за мъгла са се загнездили в по-големи закръглени отвори.
В близък план съвсем ясно се открояват по-дългото междуосие, дългият капак на двигателя и по-широката следа. Прототипът демонстрира новата линия на покрива, както и доста плосък капак на двигателя. Линията на прозорците се извива нагоре и насочва погледа към багажника, който е наклонен надолу към асфалта.
Новият Mercedes E-класа се базира на платформата на C-класата
Новата E-класа (W213) изглежда така, като че ли купето е изместено по-назад. Когато E-класата стъпи на пазара през 2016, тя не само ще бъде по-динамична, но също така и с подобрен коефициент на челно съпротивление. Обемът на багажника няма да бъде по-голям, но стандартният резервоар ще трябва доста да се посвие, също както при C-класата. Вътрешните и външните размери остават непроменени.
Mercedes E-класа (W212) е на пазара от 2009, през 2013 моделът претърпя екстремно мащабна реконструкция. Тази иновация струваше по данни на Mercedes 1 милиард евро. От 2016 новото поколение на E-класата ще се базира на модифицираната платформа (MRA) за задно задвижване на сегашната C-класа. Благодарение на тази нова платформа, която между другото е от алуминий, E-класата успя да редуцира теглото си с цели 70 килограма. Общото тегло на модела възлиза максимум на 1,5 тона. Платформата на Mercedes - Rear Wheel Drive Architecture (MRA), позволява лесно преминаване към алтернативни задвижващи системи, като например електрически мотори или хибридни системи с бензин (E 350 e), както и дизелови агрегати. Както вече е известно, стандартните версии на Mercedes предлагат срещу допълнително заплащане, опция със стоманени пружини и въздушно пружинно окачване.
Трилитров редови шестцилиндров за бензинов и дизелов двигател
Както и при новия Mercedes S-класа и моделите CLS, E-класата ще може да предава мощността посредством деветстепенна автоматична трансмисия. От страна на задвижването, E-класата се обръща към собствената палитра двигатели. Трилитровият дизелов агрегат с работното обозначение OM 656 от началото на 90-те години отново се завръща при Mercedes като редови шестцилиндров, разбира се, след фейслифтванена модела S-класа 2017. В никакъв случай от чиста носталгия, а защото трилитровите W124 бяха на практика вечни, дори след безмилостна експлоатация. Както и при BMW, новите звена са изградени на модулен принцип в 0,5 литрови идентични цилиндрови единици, като три-, четири- и шестцилиндрови.
Трилитровият бензинов ще стъпи на пазара през 2017 като шестцилиндров редови (M256). И двата шестцилиндрови редови двигателя ще бъдат достъпни само с битурбо компресори в диапазон на мощността до 430 к.с.. Към тях се присъединява двулитровият четирицилиндров бензинов двигател (M254), както и дизелов еквивалент (OM654) в три нива на мощност от 150, 194 и 231 к.с. със стандартна ръчна шестстепенна трансмисия. Но не се притеснявайте, V8 двигателят в новия Mercedes E-класа не е умрял, той ще бъде модифициран по отношение на мощност, разход и чистота на емисиите. За пазарния старт през април/май 2016 се предвиждат само два двигателя: мощният 184 к.с. бензинов двигател в E200, както и дизеловия със 194 к.с. в E220d. По късно ще стъпят моделите Mercedes E250 (211 к.с.), E300 (245 к.с.) и E400 (333 к.с.), както и E450 AMG с 367 к.с..
По-широка и по-плоска E-класа
Интериорът на Е-класата също е ревизиран, моделът е обновен с голям сензорен екран с нова конфигурация на менюто, бутоните на волана са преразгледани. Augmented Reality значително ще подобри навигацията, като интеграцията Car-Play на Smartphone е еднакво приложима както за Apple, така и за Android. E-класата е заимствала от интериорния дизайн на C-класата, но централната конзола е по-широка и по-висока, както показа студията за IAA.
Иначе, E-класата стартира както обикновено и в други версии на каросерията. Очаква се комби, като T-модел да се появи на пазара през 2017, няма да липсва и версията AMG, нито пък четириместният кабриолет и купето.
Нови асистиращи системи за Mercedes E-класа
Новият Mercedes E-класа ще гарантира повече сигурност за шофьора и изискан комфорт при пътуване, защото E-класа разполага с различни системи за полуавтономно шофиране.
Нововъведение на борда е системата "Intelligent Drive next Level", който функционира посредством стерео камера и радарни сензори: Pilot Distronic за отстояние, поддържа контакт с пилотите за управление и поддържа автоматично не само правилната дистанция спрямо автомобила отпред, но и скорост от 200 км/ч.. Stop&Go- пилотът изпълнява функцията си до 130 км/ч. Highway-Pilot е активен до 200 км/ч и предоставя възможност в ситуации на задръствания по магистралите автоматично удължава потеглянето. В комбинация с Comand, превключваемата функция на пилота за ограничаване на скоростта с помощта на камера или навигация разпознава ограниченията на скоростта и коригира автоматично разрешените лимити, например 50 км/ч в населените места и 100 км/ч по републиканските пътища. Intelligent Drive next Level е полуавтономна система, която винаги и по всяко време може да бъде заменена от водача.
Ново в E-класата е и активна спирачка с функция кръстовище. Системата открива опасности от сблъсък, включително от напречно движещи се автомобили и пешеходци и включва автоматично спиране. Асистентът активна спирачка се активира при движещи се обекти в диапазон на скоростта от 7 до 250 км/ч, а при стационарни обекти може да реагира от 7 до 70 км/час. При оптимални условия той е в състояние да предотврати сблъсък с неподвижно превозно средство или сблъсък с пешеходци до скорост от около 65 км/ч. Функцията кръстовище може да предотврати инциденти с напречно движещи се обекти в зависимост от ситуацията, в скоростния обхват до около 50 км/ч.. В сценария задръстване, без алтернатива за промяна на посоката, активната спирачка се задейства автоматично дори до 90 км/ч.
Друга нова функция е асистентът за маневриране: Ако водачът, чрез движение на волана инициира маневра за разминаване, системата поддържа това желание за отклонение и прецизно изчислява допълнителните кормилни моменти. Те помагат на водача да избегне сблъсък с пешеходец и след това улеснява безопасното връщане на автомобила в правилната лента за движение.
При поискване новата E-класата може да управлява паркирането дистанционно посредством App. Освен това E-класата разполага с екстра Car-to-X – базираща се на безжичната технология за комуникация с други автомобили, което предпазва от опасности по пътя. Смартфонът може да има и друго предназначение, само едно приближаване до ключалката и вратите се отварят.
Допълнително на борда са и познатите системи активен асистент за поддържане лентата за движение, асистента за мъртвия ъгъл и Pre-Safe Plus, всички те са разработени и функционират на базата на сензори. От S-класата са заимствани интегрираните в страничните задни колани въздушни възглавници.