Нарежда се на първа позиция с резултат от 65,041 млрд. долара (+ 7q8% в сравнение с 2018)
Лондонската консултантска компания Brand Finance, лидер в независимата оценка на марките, изготви класация на петстотин от най-скъпите марки в света - Brand Finance Global 500 2020. Amazon е на първо място с 220 791 000 000 долара (тук не става въпрос за стойността на компанията, а за цената на марката), която нарасна със 17,5% през годината и за първи път в историята на марките прескочи летвата от 200 млрд. долара. А сред автомобилните имена Mercedes-Benz се нарежда на първа позиция с резултат от 65,041 млрд. долара (+ 7,8% в сравнение с миналата година). Освен това Mercedes-Benz е и най-скъпата марка в Европа.
За да идентифицират най-скъпите марки в света, анализаторите изследват дейността на над 1500 марки. През 2020 г. Mercedes-Benz потвърди първото си място сред автомобилните компании, а в общата класация на всички марки в света, той вече е на 11-а позиция, вместо на 13-а, която заемаше през миналата година.
От всички световни марки (без позоваване на индустрията), Tesla е най-бързо развиващата се: + 64,9% през последната година. Въпреки че цената на самата марка (12,4 милиарда долара) я поставя само на 147 място в общия списък от петстотин.
Второто място сред автомобилните марки и на 15-о място в общата класификация е марката Toyota ( 58,076 млрд. долара, + 11,1%). Бронз сред автомобилните марки и на 25-а позиция линия в общата класация получава Volkswagen ( 44,897 млрд. долара , + 7,6%). Интересно е, че той леко изпреварва YouTube (44,476 млрд. долара, + 17,5%). Четвъртата най-скъпа автомобилна марка е BMW (40,483 млрд долара, 0,0%) и заема 30-о място в световната класация на световните марки. Петата автомобилна марка по стойност е Mitsubishi (37,652 млрд. долара, + 42,8%), тя заема 35-а позиция в общия списък. Достойни съседи на японците от двете им страни са: Coca-Cola (37,935 млрд. долара, + 4,8%) и McDonald’s (37,449 млрд. долара, + 18,9%). За тези, които се интересува от абсолютното класиране, трябва да добавим, че втората най-скъпа марка на планетата е Google (159 722 млрд. долара, + 11,9%), а трета е Apple (140 524 млрд. долара, -8,5%).
Като цена на марката (9,1 млрд. долара, + 9%) Ferrari не е лидер (на 206-о място в общата класация). Но заема първо място в света по специален начин.
Марката Ferrari е обявена за най-силната марка на Земята (отново, без да е посочена индустрията). Понятието "сила на марката" се изчислява от експерти отделно от нейната стойност. Това е цялостен анализ, който взема предвид инвестициите, собствения капитал, бизнес резултатите и други показатели. Силата се измерва по скалата Brand Strength Index (BSI). И). При Ferrari тази оценка е 94,1 точки от 100 теоретично възможни. Италианската марка получава най-висока оценка AAA +. От 500-те най-скъпи марки на планетата само дванадесет имат такива. Между другото, в списъка на най-силните марки Disney е на второ място (93,9 точки), WeChat (92,9) на трето, а Sberbank на четвърто (91,6).