Електрическият автомобил трябва да получи технологични иновации и батерия със 100 кВтч
Бъдещият Mercedes-Benz EQS, електрически луксозен седан, чието представяне е планирано за 2022 г., трябва да бъде предмет на мускулеста версия, разработена от Mercedes-AMG в неговите работилници в Афалтербах.
Mercedes-Benz EQS, след като производителят с трилъчата звезда даде първа представа чрез концептаVision EQS, представен миналия септември, ще бъде осмият модел на концерна Daimler, който ще носи емблемата EQ и ще бъде показан под формата на луксозен електрически седан с големи размери (подобни на тези на актуалния CLS), задвижван от 100% електрическа система, развиваща 470 к.с. и 760 Нм. Мощност, която трябва значително да бъде по-голяма във версията, разработена от Mercedes-AMG, чиято първа доработка в областта на електрическото задвижване може да бъде проследена, като погледнем представения през 2014 г. Mercedes SLS AMG Electric Drive.
Според неофициална информация мускулестата версия на Mercedes-Benz EQS наистина би имала мощност, сравнима с тази на Mercedes-AMG S63, чийто V8 4,0- литров битурбо двигател развива не по-малко от 612 к.с. и 900 Нм. Електрическият седан ще мери сили с Tesla Model S, Porsche Taycan или Jaguar XJ (очакван през 2021 г.), и ще се конкурира в този сегмент.
Освен това електрическият Mercedes-AMG също трябва да получи някои технологични иновации, като задвижването му ще се захранва от батерия с капацитет 100 кВтч, която ще бъде свързана със система за възстановяване на енергията (по време на фази на спиране), вдъхновена от автомобилите от Формула 1. Системата за регенериране на енергията е най-ефективната разработена досега за сериен автомобил и би позволила на модела да има автономен пробег малко над 500 км.