Фургонът ще има три версии на тяговата батерия по отношение на капацитета
Настоящият електрически автомобил Mercedes-Benz eSprinter се произвежда само в един завод - в Дюселдорф. А неговият световен наследник ще бъде пуснат едновременно в три: в Дюселдорф, Лудвигсфелд (също Германия) и Северен Чарлстън (Южна Каролина, САЩ). Mercedes ще инвестира 50 млн. евро в преоборудването на всяко от тези предприятия за новия модел. Компанията също така обяви датата на пускане на смяната на конвейера - от втората половина на 2023 г.
Фургонът ще има три версии на тяговата батерия по отношение на капацитета. Съдейки по по-малкия EQV, при който инженерите успяха да доставят 100 кВтч, може да се очаква още по-голям марж в Sprinter. Но в сегашното поколение максималният е 55 кВтч.
В допълнение към пътническата версия и товарния фургон с, новият електрически автомобил ще бъде произвеждан като шаси за инсталиране на различно оборудване, като бордови камион, хладилник и линейка. Големите батерии могат да бъдат монтирани върху специализираната Electric Versatility Platform.
Заводът в Дюселдорф произвежда паралелно както конвенционални Sprinter, така и електрически. Същият принцип на съвместяване ще бъде приложен в Лудвигсфелд и Северен Чарлстън. В момента там се произвеждат Sprinter във версия шаси кабина (Лудвигсфелд) и микробуси Sprinter заедно с по-малките братя Metris (Северен Чарлстън). Тази гъвкавост в производството, уверява Mercedes-Benz, ще му позволи да реагира бързо на нарастващото търсене на електрически микробуси. И в този сектор компанията възнамерява да стане един от лидерите.
Паралелно с развитието на електрическото задвижване, подразделението Mercedes-Benz Vans работи с компанията майка, за да осигури неутрално въглеродно производство на автомобили. „От 2022 г. ще използваме само възобновяема електроенергия във всички наши фабрики“, каза Инго Етишер, ръководител на производството в Mercedes-Benz Vans.