Преди няколко часа фотошпиони заснеха кросоувъра в окончателното му изпълнение
Ранния прототип на компактния кросоувър Mercedes-Benz GLA видяхме още през 2017 г., а серийното му производство се очакваше през 2018 или 2019 г. Чакането бе удължено и изглежда, че ще продължи до следващата година. Преди няколко часа фотошпиони заснеха GLA в окончателното му изпълнение т.е. с почти завършена каросерия. Междувременно етапът на тестовете не ни позволява да говорим за премиера през тази година: за един от тестовите автомобили немците дори демонтираха задните врати.
Дизайнът проследява влиянието на новото поколение на хечбека А-класа, компактния ван B-класа и GLB, все роднини на GLA.
Съдейки по снимките, новият SUV не е много по-голям от предишния, а отварянето на задните врати е доста скромно. И все пак се очаква вътрешното пространство да бъде увеличено за пътниците.
Моделът на предишното поколение преживя обновяване през 2017 г. Второто поколение на кросоувъра трябва да дебютира през 2020 г. В екстериора се пресичат детайли от A-, B-класата и GLB, но все пак профилът на GLA е оригинален: задният надвес е много къс, наклонът на задното стъкло е голям, а покривът в задната част на салона е “нисък”. Въпреки това пропорциите на каросерията са по-близо до кросоувъра от предишното поколение GLA. Формите на светлините не са квадратни като на GLB.
От тази гледна точка е ясно, че светлините на GLA наподобяват на B-класата, а контурите на неголямата радиаторна решетка са по-близо до GLB.
Очаква се GLA да повтори двигателната гама на А-класата. Това означава, че ще се появят дизелови двигатели 1,5 (95 и 116 к.с.) и 2,0 (150 и 190), бензинови двигатели 1,33 (109-163 к.с.) и 2,0 (190 и 224 к.с.). Те ще бъдат част от оборудването за базовите версии на кросоувъра. В гамата на GLA също трябва да се появят две „горещи” версии с индекси 35 (306 к.с.) и 45 (по предварителни данни - 405 к.с.). "45" ще бъде допълнен от умерена хибридна система (комбиниран със стартер-генератор). Със сигурност ще има и плъгин версия на GLA, която ще се зарежда от битовата електрическа мрежа . Но напълно електрическа модификация на модела е малко вероятно. На теория тази ниша ще бъде заета от родствения електрически модел с индекс EQB, който ще бъде представен през 2021 г.