Първите купувачи на кросоувъра са германските министерства и водородната организация NOW
Германците съобщиха, че уникалният модел Mercedes-Benz GLC F-Cell е вече на пазара.Това е първият в света сериен пътнически автомобил, който комбинира водородни горивни клетки с възможност за зареждане на акумулаторната батерия от електрическата мрежа. Първите купувачи на кросоувъра F-Cell са германските министерства, националната водородна организация NOW, предприятието H2 Mobility и железопътната компания Deutsche Bahn. През тази година към тях ще се присъединят Air Liquide, Shell и Linde, администрациите на Щутгарт и Хамбург.
Строго погледнато, всички серийни автомобили GLC F-Cell не се продават напълно, но се отдават под наем, разходите за тях включват поддръжката и необходимите ремонти през целия период.
Други автомобили с водород се зареждат само с гориво, но не от мрежата. Собствениците на GLC имат избор, което е важно в условията на ускоряващата се инфраструктура за зареждане.
Нека да припомним, че кросоувърът GLC F-Cell има задно предаване. Мощността на електромотора му според каталожните данни е 211 к.с. Двата цилиндъра от въглеродни влакна под пода съдържат 4,4 кг водород, което е достатъчно за пробег от 430 километра при цикъл NEDC. Литиевите батерии са в състояние да осигурят 51 километра пробег, така че при кратки пътувания да не бъзе използван водород. Собствениците може да избират между следните режими: Hybrid (оптимално разпределение на разхода между двата източника на енергия), F-Cell (батерията запазва заряда, работят горивните клетки), Battery ( автомобилът се задвижва само от батерията) и Charge (ускорено зареждане на акумулаторите по време на движение).
Авторите предполагат, че шофьорите ще използват автомобила или просто като електромобил при пътувания из града, или като типичен модел с горивни клетки за пътувания на дълги разстояния.
Компанията напомня, че сега в Германия работят 50 водородни зарядни станции, до края на 2019 г. ще има 100, а през 2023 техният брой ще бъде 400. Подобни проекти за създаване на мрежи за зареждане се изграждат и в други страни на Европа, Япония и САЩ. Зареждането на водородния автомобил отнема само 3 минути. А ако няма такава колонка наблизо, лесно може да бъде заредена батерията от битовата електрическа мрежа. От пролетта на 2019 г. кросоувърът GLC F-Cell SUV ще бъде на разположение за краткосрочно и дългосрочно отдаване под наем чрез услугата Mercedes-Benz Rent на други компании, а не само на избраните за първите доставки. Производителят обещава тази услуга дори и на физически лица.