Китайците се считат за световен лидер на литиево-йонни батерии
На 5 август Mercedes-Benz и китайската компания CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) обявиха разширяването на партньорствата си в целия спектър от технологии за акумулатори: от клетки и модули за леки автомобили до големи акумулаторни системи за транспорт. Сътрудничеството започна през септември 2019 г., но тогава ставаше дума само за доставката на модули за подразделението Daimler Trucks & Buses (камиони и автобуси) от 2021 г. Сега Маркус Шефер обяви: „CATL ще стане основен доставчик на EQ продукти през следващите години“.
Благодарение на модулите за акумулаторни батерии CATL, лифтбекът Mercedes-Benz EQS (снимката показва концепта и прототипа на предсерийния модел) ще може да измине повече от 700 км, без да се дозарежда според цикъла WLTP. Водещият модел ще удари европейския пазар през 2021 г.
CATL се счита за световен лидер в проектирането и производството на литиево-йонни батерии. Със седалище в Нингде, Китай, филиалите функционират в Пекин, Лиян, Синин, Ибин, както и в Мюнхен, Париж, Йокохама, Детройт и Ванкувър. Персоналът включва 26 000 служители.
В името на "мащабната електрификация на моделната гама на Mercedes според стратегията Electric First", партньорите вече са започнали работа по следващите поколения батерии, които ще бъдат внедрени "до няколко години". Необходимо е значително увеличаване на капацитета чрез увеличаване на енергийната плътност и съкращаване на времето за зареждане. Сега CATL изгражда първия си задграничен завод в Арнщат, Германия, където ще бъде организирано "неутрално" CO2 производство. Обърнете внимание, че не може да бъде наречено изключително партньорство с Mercedes, защото CATL вече си сътрудничи с BMW Group, VW Group, Honda, Volvo и т.н.