Производството на серийния Mercedes-Benz F-Cell ще започне в близко бъдеще
През следващите две години Mercedes-Benz ще инвестира повече от 7 милиарда евро в нови технологии за опазване на околната среда. Това заяви по време на семинар на тема "Пътят на бъдещето" ръководителят на отдела за развитие на компанията д-р Томас Вебер.
Производството на серийния Mercedes-Benz F-Cell (електромобил с горивни клетки) ще започне в близко бъдеще. Първият такъв автомобил ще стане GLC F-Cell, който с едно зареждане ще може да измине около 500 км. В близко бъдеще ще има електрическа и водородна версия на популярния автобус Citaro: E-Cell и F- Cell. До 2030 г. 70% от автобусите Citaro според д-р Вебер трябва да имат нулеви вредни емисии. Освен това компанията подготвя изцяло електрически автомобил.
До 2017 г. германците ще пуснат ново поколение двигатели, които покриват новите стандарти за ефективност и опазване на околната среда. В пълен ход е развитието на плъгин хибридите. До края на 2016 г. в Европа ще започнат продажбите на GLC Coupe 350 e 4MATIC и E 350 e. През 2017 г. броят на такива превозни средства в портфолиото на немската марка ще бъде увеличен до десет. Например, ще се появи нов S 500 е, който ще бъде в състояние да измине само на ток 50 километра. Smart ще бъде единствената автомобилна марка в света, която ще предлага всеки свой модел или с двигател с вътрешно горене, или с електромотор.
По време на събитието е отделено специално внимание на четири области, в които компанията ще се фокусира и ще развива през следващите години. Първо, двигатели с вътрешно горене с висока ефективност. От 1995 г. насам Mercedes-Benz вече намали вредните емисии почти две пъти. Работата в това направление продължава и сега. Така например, представеният през есента OM 654 дизелов двигател ще бъде използван активно както в леки, така и в товарни модели на марката. Втората тенденция е разширяване на броя на хибридни автомобили, които в моделната гама на Mercedes-Benz до две години ще станат десет.
Сред приоритетните задачи на компанията е и разширяване на обхвата на електрическите превозни средства. "Ние инвестираме сериозно в електрически превозни средства и сме уверени, че пазарът е готов за такива автомобили. Искаме нашите коли да правят впечатление на собствениците и да покажем предимствата на електромобилите ", каза д-р Томас Вебер.
Четвъртото направление е удобството на бъдещите технологии. Германската компания работи активно, за да направи зареждането на автомобилите по-удобно и бързо.