Производителят планира радикална промяна на своята дилърска мрежа
Mercedes-Benz провежда радикална ревизия на това как продава автомобилите си, като потенциално премахва свободата на търговците да предлагат отстъпки, тъй като се стреми да създаде безпроблемен процес на продажби и да увеличи онлайн продажбите в бъдеще.
На автомобилното изложение във Франкфурт, Брита Зегер, шеф по продажбите и маркетинга, изтъкна промените, които се провеждат в Швеция от април. Тя обясни, че Mercedes предоговаря дилърските си договори, за да позволи да контролира процеса на продажба, като търговците на дребно обработват обслужването на клиентите и доставките в замяна на определена цена.
Немският производител има за цел да продава 25% от всичките си нови автомобили онлайн до 2025 г., което е по-малко от 5% днес. Въпреки това, Зегер подчерта, че онлайн продажбите все още ще изискват взаимодействие с дилър в поне 80% от случаите.
„Не беше лесно“, каза Зегер по повод пилотната схема, „но като се стремим да интегрираме безпроблемната търговия на дребно, трябва да бъдем в позиция, в която имаме една цена за всички наши платформи, тъй като не се интересуваме от намаляване на маржовете надолу”.
„За да направим това, трябва напълно да реорганизираме модела , нашето изпитание не е просто, то показва, че може да работи за клиенти и търговци на дребно.
„Търговията на дребно се променя и всичко, което предлагаме, трябва да е безпроблемно. Това може да не е лесно, но това е нашата перспектива и предполага трудни решения, които трябва да вземем сега, за да бъдем в силна позиция утре. Моделът е различен, но все пак печеливш за дилърите. "
На въпрос кога процесът може да бъде разпространен в други страни, Зегер отговори само „ще видим“, но тя потвърди, че това е моделът, който Mercedes планира да преследва на всички пазари в бъдеще.