Причината за извънредната сервизна кампания е системата eCall, засегнати и модели в Европа
Mercedes-Benz е принуден да изтегли повече от един милион автомобила в САЩ, след като откри неизправност в системата eCall, която автоматично предупреждава аварийните служби в случай на сблъсък.
Проблемът може да доведе до изпращане на грешно място от засегнатите автомобили, което може да доведе до по-дълго време за реакция на линейката.
Проблемът засяга и модели извън САЩ, въпреки че Mercedes отказва да предостави „допълнителни подробности в момента“ относно конкретни модели или броя на засегнатите .
Производителят съобщаваа, че актуализацията на софтуера в ефир ще бъде пусната своевременно и че междувременно ще остане „в тесен контакт с местните власти“.
„Качеството и безопасността на продуктите са основен приоритет за Mercedes-Benz и поради тази причина ние непрекъснато наблюдаваме сервизните операции по целия свят“, се казва в изявление на компанията. „По време на този мониторинг на продуктите Mercedes-Benz установи, че при някои автомобили от различни модели модели комуникационният модул Hermes за системата за спешни повиквания (eCall) не отговаря на спецификациите.
„В редки случаи това може да означава, че в случай на временен спад на напрежението на автомобила , свързан с произшествие, комуникационният модул може да не съобщава правилното текущо положение, когато е направено / задействано спешно повикване. Всички останали функции на автоматичната и ръчната функция за спешни повиквания остават напълно работещи. "
eCall е задължителна функция във всички нови автомобили в Европа от март 2018 г. Европейският парламент изчисли, че може да намали смъртните случаи по пътищата с до 10% годишно, като направи технологичния стандарт за всички автомобили .