MBUX Hyperscreen интегрира три екрана под голяма стъклена плоскост с широчина над 1,41 м
Mercedes току-що представи най-новата версия на своята система MBUX (за Mercedes-Benz User Experience на Mercedes-Benz), която ще бъде въведена в някои от следващите 100% електрически модели, започвайки с големия седан EQS и неговата SUV версия.
Новият MBUX Hyperscreen интегрира три екрана под голяма стъклена плоскост с широчина над 1,41 метра (56 инча) или цялото табло.
Системата Mercedes MBUX е инсталирана за първи път в последното поколение на А-класата през 2018 г. Оттогава този двоен екран, интегриращ цифровия инструментален клъстър зад волана и централния информационно-развлекателен панел в едно цяло се е разпространило върху повечето модели на производителя.
Последната еволюция на тази технологична система бе представена на големия луксозен седан S-класа , с голям екран зад волана и огромен плаващ централен панел (12,8 инча диагонал), ориентиран към водача , в близост до шофьорска ръка. Бъдещият MBUX Hyperscreen разширява границите на технологиите още повече.
Еволюцията на цифровите екрани остава ограничена по размер, защото невинаги можете да го направите по-голям, може да стане абсурдно в интериора на автомобила. Mercedes-Benz обаче е намерил начин да разгърне тази настояща тенденция още по-далеч с новия си MBUX Hyperscreen и цифровия си панел, простиращ се над 1,41 метра широк пред водача и пътника. Повърхността на новата MBUX система не е изцяло тактилна, но в крайна сметка включва три отделни екрана. Единият е разположен зад волана, вторият, по-голям, в центъра, а третият - хоризонтален и по-тънък, с лице към предния пътник. За да се осигури яснота на картината, двата най-десни екрана разполагат с OLED технология.
Цялото нещо е просто покрито с парче стъкло в едно цяло, извито и заоблено отстрани, което върви нагоре, за да заобиколи страничните отвори за въздух. Това ще го направи най-голямото стъкло, вградено някога в автомобил, без да оставя място за бутони или физически контрол. Климатик, радио, настройки на параметрите на автомобила и др. всички ще бъдат фокусирани върху големия сензорен екран в центъра. Когато пътникът е на борда, той ще има персонализиран екран за инфоразвлечение пред себе си.
По-свързана и интелигентна отвсякога, системата MBUX Hyperscreen се очаква да се предлага, първоначално като опция на бъдещи електрически модели от висок клас, като EQS и нейния еквивалент на SUV. Изкуственият интелект на системата ще й позволи по-специално да предвиди определени корекции под формата на предложения, подадени на водача на автомобила. Например настройка, която последният систематично да избира, когато се качва в автомобила, или дори телефонно обаждане, което редовно ще се прави в точно определено време или на определено място. Настройки, които ще останат напълно персонализирани и които ще съответстват на човека, който ще поеме волана, благодарение на предварителната регистрация на профили в системата. Накратко, MBUX Hyperscreen ще осигури напълно завладяващо и свързано изживяване за купувачите на електрически Mercedes.
Безопасността не е пропусната и с този голям екран, който може да си представим опасен в случай на инцидент. Ако се получи значително въздействие, са изчислени предварително определени точки на счупване, за да се позволи минимална повреда на пътниците в автомобила. Пет подпори, монтирани на пчелна пита, също могат да отстъпят целенасочено. Устойчивостта на екрана се гарантира и от основната му структура от алуминиев силикат, покрита с два защитни слоя.Накрая, термичната обработка при 650 ° C на Hyperscreen позволява да се получи уникална кривина, без изкривяване на дисплей, независимо от ъгъла, от който гледате изображенията.