Бензиновите агрегати с работен обем 1,2 и 1,4 литра ще дебютират с новата A-класа
Немската компания Mercedes-Benz разработва нова гама от бензинови икономични двигатели, които ще станат част от портфолиото на следващото поколение на компактните модели на марката.
В момента фамилията на новите двигатели е известна под вътрешен заводски индекс M282. Тя ще включва четирицилиндрови бензинови мотори с директно впръскване и с работен обем 1,2 и 1,4 литра. В разработването на двигателите ще партнира и френско-японският алианс Renault-Nissan, като част от споразумението за сътрудничество с концерна Daimler.
Новите двигатели ще бъдат монтирани на най-достъпните версии на моделите A-класа, B-класа, както и CLA и GLA. Предполага се, че агрегатите ще дебютират с новото поколение на A-класата, чиято премиера ще се състои през 2018.
Новият компактен модел на марката от Щутгарт е построен върху модернизираната модулна MFA платформа, която ще бъде в основата на цяла фамилия модели с предно предаване. Следващата A-класа ще бъде малко по-широка и по-дълга, но в същото време по-лека от своя предшественик. В двигателната гама ще влязат усъвършенствани бензинови и дизелови четирицилиндрови турбо мотори с работен обем 1,6 и 2,0 литра.
"Горещата " модификация на Mercedes-AMG ще бъде оборудвана с усъвършенстван двулитров четирицилиндров турбо двигател, който ще генерира най-малко 400 конски сили. Хот хечът A45 AMG ще може да ускори от нула до 100 км/ч за четири секунди.
Освен това следващата A-класа ще получи и каросерия седан. Прототипът на модела, наречен Concept, A бе показан през април на салона в Шанхай. Серийният автомобил ще се конкурира с със седана Audi A4, който ще се появи в края на 2019.