Mercedes-Benz планира производството на нов спортен автомобил, тъй като резултатите от продажбите на SLR са далеч от очакванията.
Новият модел ще бъде позициониран между SLR и SL. Според първоначалните прогнози ще бъдат оборудван с V-образен осемцилиндров агрегат на AMG с работен обем от 6,2 литра и максимална мощност от 700 коня. Има вариант максималната мощност да бъде ограничена до 600 „коня”, за да не представлява директна конкуренция на уникалния SLR. Спортният автомобил вероятно ще бъде обозначен SLC.
SLC ще споделя много от техническите решения, използвани в новата генерация на SL Roadster, особено що се отнася до интериора, но ще разполага със собствен карбонов покрив.
HWA AG излиза на хоризонта
Преди време се появиха слухове, че Mercedes-Benz и HWA AG, официалният партньор на компанията за сериите DTM, ще работят съвместно върху бъдещия спортен модел на компанията, както и върху някои други допълнителни проекти, които засягат високоефективните автомобили на немския концерн. Според слуховете Mercedes-Benz е разочарован от представянето на SLR McLaren в сравнение с качествата на конкурентните машини, което е вероятната причина за избора на нов стратегически партньор в специфичния сегмент.
HWA, която има активно участие в сферата на моторните спортове, е основана от Ханс-Вернер Ауфрехт, един от създателите на AMG, през далечната 1967 година. Известна е основно със състезателния екип HWA Racing, който участва в германския шампионат за туристически автомобили, където разчита на CLK-DTM.
6,2-литров V8 на AMG за новия спортен автомобил
Новият модел, който по слуховете ще бъде съвместен проект между Mercedes-Benz и HWA AG, ще представлява спортен автомобил, легален за движение по пътищата, оборудван с високоефективния 6,2-литров V8 на AMG. Официално ще се продава под марката на Mercedes AMG, но практически ще представлява истински състезателен модел, разработен от HWA. Много е вероятно студията на модела да бъде представена още през следващата година, на автомобилния салон в Женева.
HWA ще инвестира 4,5 милиона евро, за да разшири производствените си мощности. Първоначалните планове предвиждат увеличение от 1200 до 3600 кв. м. за производствените площи. Според говорителя на компанията, цитиран от The Insider, HWA винаги е имала амбицията да докаже на Mercedes, че може да конструира по-добър автомобил от конкурента McLaren и най-накрая е получила шанс за това.
Вероятно феновете на McLaren няма да приемат особено тежко промяната, тъй като евентуалното прекратяване на взаимоотношенията с Mercedes-Benz по този проект и успешното представяне на отбора във Формула 1, ще осигурят нужните финансови средства за конструирането на наследник на оригиналния McLaren F1.