Марката ще смени поколението през 2023 г. върху платформата Electric Versatility Platform
Третото поколение на модела Mercedes-Benz Sprinter стартира през 2018 г. с дизелов двигател 2,1 OM 651 в няколко нива на мощност(114-177 к.с.). В края на 2020 г. обаче стартира постепенно преминаване на микробуса към по-модерен дизелов 2,0 OM 654 (както вече беше направено с Vito преди година). Само този агрегат може да се получи във версиите на Sprinter Panel Van и Chassis Cab със задно задвижване. Лош избор. Сега компанията обяви: от есента на 2021 г. OM 654 ще се появи във всички варианти на Sprinter, товарни и пътнически - Tourer и Traction Head (кабина за последваща трансформация), както отпред, така и отзад, и със задвижване на всички колела.
Производителят внедри в Sprinter дизеловия 2.0 и деветстепенна автоматична трансмисия 9G-Tronic при версии със задно задвижване. Преди това такава кутия разчиташе само на модификации със задвижване на предните колела, докато тези със задно задвижване се задоволяваха със седемстепенна. Запазена е шестстепенната механична предавателна кутия.
Двигателят 2.0, адаптиран към стандартите Euro VI-E и Euro 6d, ще донесе икономия на гориво на цялата фамилия Sprinter, плюс намаляване на нивата на шум и вибрации в сравнение с автомобилите , оборудвани с 2.1 дизелов агрегат.
Двулитровият дизелов двигател на Sprinter ще се предлага в четири нива на мощност: 114, 150, 170 и 190 к.с. Компанията също така припомня, че от 2020 г. в гамата има напълно електрическа версия на микробуса - Mercedes-Benz eSprinter (85 кВт, 116 к.с., 295 Нм, мощност на батерията 41 или 55 кВтч, автономен пробег 120 или 168 км). Производителят ще промени своето поколение през 2023 г. върху новата платформа Electric Versatility Platform.