Базираната в Щутгарт марка достави 2 083888 автомобила до клиенти по целия свят през 2016
За поредна година Mercedes-Benz има двуцифрен ръст в продажбите си през 2016 и за първи път реализира повече от два милиона продадени автомобила в света за една година (+11.3%). През 2016 Mercedes-Benz беше премиум марката с най-голям брой регистрирани нови автомобили в много страни, като Германия и САЩ. Нов рекорд постави и Mercedes-AMG през изминалата година с продадени приблизително около 100,000 автомобила (+44.1%). През 2016 продажбите на smart са повече от всякога на годишна база (144,479 бройки, +21%).
2016 г. беше по-успешна отвсякога за Mercedes-Benz: Базираната в Щутгарт премуим марка увеличи продажбите си с 11.3% и достави 2 083888 автомобила до клиенти по целия свят. Това означава не само че Mercedes-Benz се разрастна по-бързо от своите немски конкуренти, но също така и че достави повече автомобили в премиум сегмента.
Д-р Дитер Цече, председател на борда на директорите на Даймлер АГ и ръководител на Mercedes-Benz леки автомобили: “2016 беше най-успешната година за Mercedes-Benz в историята на компанията, и шестата поредна година с рекорд. С нови автомобили с изключителен дизайн, които вдъхновяват нашите клиенти и със значителен ръст, основно в Китай и Европа, ние се изкачихме на върха на премиум сегмента. И се устремяваме още по-напред – с нови технологии, продукти и услуги.”
Моделното портфолио на Mercedes-Benz с подбрандовете Mercedes-AMG и Mercedes-Maybach е по-голямо и по-разнообразно от всякога. Инициативата за plug-in-hybrid е в пълна сила: с осем модела, Mercedes-Benz предлага най-широката гама в премиум сегмента.
“Нашата стратегия за растеж е ефективна. От 2013 насам всяка година Mercedes-Benz има двуцифрен ръст. Днес Mercedes-Benz е премиум марката с най-стабилни продажби; постигнахме целите си четири години по-рано от предвиденото. През 2016 година Mercedes-Benz за първи път продаде повече от два милиона автомобила, ръст от повече от 11%,” обяви Ола Калениус, член на борда на директорите на Даймлер АГ, вече отговорен за маркетинг и продажби Mercedes-Benz леки автомобил, считано от януари 2017.
Най-добрите продажби за всички времена и двуцифрен ръст в Европа
С растеж от 12.4%, предимно благодарение на силните продажби на Е-класата и на автомобилите в SUV сегмента, бяха постигнати най-добрите за всички времена резултати по отношение на продажбите; приблизително 900 000 автомобила бяха доставени на клиенти в Европа през последните 12 месеца. В Германия, общо 293,209 клиента са взели решение за покупка на нов автомобил с трилъчната звезда, ръст от 7.2% спрямо миналата година. Mercedes-Benz постигна впечатляващ двуцифрен ръст през 2016 в основни пазари като Великобритания (+16.6%), Франция (+16.7%), Италия (+16.6%), Испания (+18.2%) и Белгия (+17.5%).
Най-силен ръст в азиатско-тихоокеанския регион
Търсенето на модели Mercedes-Benz в азиатско-тихоокеанския регион беше по-високо от всякога през 2016 година. Бяха доставени 734,169 автомобила до новите им собственици, което прави ръст от 19.3%. Китай още един път стана най-големият самостоятелен пазар за Mercedes-Benz, и като брой продажби и като ръст: Продажбите на годишна база се увеличиха с повече от една четвърт, за да стигнат нов рекорд от 472,844 бройки (+26.6%). За щутгартската компания изминалата година беше най-добрата също в Япония (+3.5%), Южна Корея (+25%), Австралия (+14.8%), Тайван (+17.4%) и Малайзия (+8.6%).
Най-добри продажби за всички времена в регион НАФТА
В регион НАФТА, приблизително 400,000 автомобила Mercedes-Benz бяха продадени през изминалата година (+0.6%). Доставените са 340,237 автомобила до клиенти в САЩ, където Mercedes-Benz успя да задържи високите нива на продажби от 2015. Повече от всякога бяха продадените автомобили за годината в Канада (+4%) и Мексико (+34.4%).
Доставени повече от 635 000 компактни автомобила
Продажбите на компактни автомобили Mercedes-Benz надмина рекордните резултати от предходната година с 9.3%. Доставени на клиенти са 636,903 нови автомобили A- или B-Class, CLA, CLA Shooting Brake или GLA. Търсенето на компактни автомобили беше относително силно и в Германия и Китай. Mercedes-Benz продължава да инвестира в компкатните си модели. Ревизираните версии на CLA и CLA Shooting Brake се появиха в шоурумите през изминалата година, като и двата модела се произвеждат за световния пазар ексклузивно в Кешкемет, Унгария. Новият GLA е представен сега на Международното автомобилно изложение в Детройт.
C-класата продължава да бъде най-добре продаваният модел
За 2016 година отново C-Class е най-продаваният модел на Mercedes-Benz с приблизително 425,000 бройки, общо лимузини и комби версии. Най-големият пазар за изминалата година беше Китай, където се формира засилено търсене на дългата база на C-Class лимузината, ексклузивно произвеждана за този пазар. Разтящата популярност на C-Class може да се проследи по данните за продажби от пазарната поява на модела: Девет милиона C-Class лимузини и комбита са доставени от 1982 година до сега.
Успешна Година на E-класата
Повече от четвърт милион E-Class лимузини и комби автомобили бяха продадени през изминалата година (+7.9%). Най-интелигентната бизнес лимузина в света беше в продажба от април 2016. През септември 2016 комби версията влезе в шоурумите, а в Китай започна да се предлага удължена база на лимузината. Допълнителни продажбени стимули се очакват през 2017, основно благодарение на наличието на всички моделни модификации, както и на новата E-Class All-Terrain, която се отличава с оф-роуд стилистични елементи и ще бъде в шоурумите от тази пролет.
Продадени повече от 300 000 S-класа лимузини от настоящото поколение
От пазарната поява на настоящата генерация през 2013, повече от 300 000 S-Class лимузини са продадени до момента. Флагманът на Mercedes-Benz запази своята позиция като световен бестселър сред луксозните лимузини и през 2016. През изминалата година търсенето за дългата база за S-Class беше особено изразено сред клиентите в Китай; повече от десет процента от всички продадени автомобили в S-Class сегмента бяха Maybach модели.
Новата S-класа лимузина предстои да бъде пусната на пазара през тази година и трябва да стимулира още по-силни продажби. С този модел ще започне и най-голямата офанзива с двигатели в историята на Mercedes-Benz.
SUV-овете с повече от 700 000 реализирани бройки
Моделната офанзива с Mercedes-Benz SUV –та се отплаща, с достигнати 706 170 бройки през 2016 и ръст от 34.3%. За първи път толкова много бройки от GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS и G-Class моделите са доставени до клиенти. Моделът GLC се радва да изключително висок ръст през изминалата година. През 2016 бащата на SUV-та, легендарният G-Class, достига нови рекорди в продажбите с близо 20,000 реализирани бройки за една година.
Година на Dream Cars: Двуцифрен ръст благодарение на нови модели
В Годината на Dream Cars за Mercedes-Benz приблизително 140 000 роудстера, кабриолета и купета бяха продадени по света (+10.5%). Освен обновените версии на SL и SLC, dream-cars семейството имаше и нови попълнения през изминалата година.
Първият кабриолет от Mercedes-Maybach предлага още повече лукс и ексклузивност; лимитирана серия ще се появи в шоурумите през 2017. Новият E-Class Coupé също ще бъде лансиран през 2017, след световната му премиера в Детройт.
Рекорна година за Mercedes-AMG: приблизително 100 000 доставени автомобила и ръст над 40%
Mercedes-AMG изживя още една година на значителен разтеж, като 2016 година надмина значително рекордната 2015 с ръст от 44.1%. Доставени са 99,235 автомобила, спортният и пърформанс бранд от Mercedes-Benz, който отбелязва своя 50 годишен юбилей през 2017, продължава по пътя на успеха. Продажбите на Mercedes-AMG са се утроили през последните три години. Най-голямата моделна офанзива в историята на AMG се случи през 2016: продуктовото портфолио се разшири с повече от десет модела. Клиенти по целия свят бяха привлечени от “43” моделите и компактните модели. Най-силните пазари за AMG автомобилите през 2016 отново бяха САЩ, Германия и Китай.