Ванове с подобно задвижване не са широко разпространени в Европа
За автомобилния салон в Женева немската компания Mercedes-Benz подготви концепта V-ision e. По същество това е добре известният ван V-класа, но с хибридна задвижваща система. Ванове с подобно задвижване не са широко разпространени в Европа, такива модели по-скоро има в Япония, например там се продават хибридните автомобили Toyota Alphard и Vellfire. Така че V-класа има всички шансове да открие нова пазарна ниша на Стария континент.
Отпред концептуалният V-класа се различава от серийния автомобил само с леко обновената предна броня.
Според производителя средният разход на гориво на хибрида е 3.0 л/100 км, а емисиите на CO2 – 71 г/км , а пробегът само на ток с едно зареждане е 50 км.
Концептуалният Mercedes V-Class предлага хибридно бензиново-електрическо задвижване от последно поколение. Системата се състои от двулитров турбо двигател с мощност 211 к.с. (350 Нм) и 90-киловатов електромотор, захранван от литиево-йонна батерия с капацитет 13,5 кВт ч.
Сумарната мощност е 333 к.с. и 600 Нм, което позволява на V-класата да ускори до 100 км /ч само за 6,1 секунди.
В салона на втория ред двете индивидуални седалки могат да се движат.
Междувременно концептуалният модел е платформа за демонстриране на нови функции и интериорни декоративни елементи, които са на разположение за V-класата. Интериорът е решен с висококачествена бяла кожа, а подът е от орехово дърво. Сред най-обещаващите възможности: автоматично затъмняващ се двусекционен панорамен покрив Magic Sky Control, специални разтегателни маси, поставки за таблети iPad, както и допълнителни поставки и гнезда за чаши.
Обаче няма информация за това кога хибридът ще бъде в търговската мрежа.