Mercedes ще представи на автомобилното изложение в Лос Анджелис SLS AMG, ML450 HYBRID и F-CELL.
ML450 HYBRID е оборудван с 3,5-литров бензнинов V6, който работи по цикъла на Аткинсън, и два електромотора, в резултат на което постига динамиката на 5,5-литровия V8 в ML550, но при 46% по-нисък разход. Електромоторите са монтирани в модифицираната автоматична трансмисия, като функциите им са различни – първият се използва за потегляне, докато вторият – за ускорение. Комбинираната мощност на цялата система е 335 к. с., а максималният въртящ момент достига 516 Нм.
ML450 HYBRID използва само електричество при паркиране и при движение с ниска скорост. Едва когато ресурсът на 288-волтовата никел-металхидридна батерия бъде изчерпан или скоростта надхвърли 34 км/ч, идва ред и на двигателя с вътрешно горене.
200 B-Class F-CELL е първият сериен автомобил на компанията с водородна горивна клетка. Той ще има сходни динамични характеристики с аналогичния модел, оборудван с двулитров ДВГ. Разходът на гориво, приравнен към дизел, ще бъде еквивалентен на 3,3 литра. С един пълен „резервоар“ автомобилът ще може да измине приблизително 400 км.
Сърцето на 200 B-Class F-CELL е електромоторът с максимална мощност от 100 кВт и въртящ момент от 290 Нм, който е на разположение на водача още при потегляне. Максималната скорост достига 170 км/ч, с 26 км/ч по-малко от атмосферния B200. На теория автомобилът не отделя вредни емисии.
Водородът си взаимодейства с кислорода в горивната гледка, където налягането достига 700 бара, като при реакцията се отделя електроенергия и вода. Системата е устойчива на сериозни температурни колебания, като дори и при 25 градуса под нулата функционира коректно. Горивната клетка, която е разположена в пода на автомобила, захранва литиево-йонна батерия - количеството отделяна енергия при нея е 1,4 кВт/ч, а максималната мощност – 35 кВт.
В САЩ определено не са почитатели на зелените технологии, което е и една от причините в Лос Анджелис да се появи и SLS AMG. Под капака на спортния модел работи познатият 6,3-литров мотор на AMG, който в тази си версия генерира 571 к. с. при 6800 об./мин. Кривата на въртящия момент достига своя пик от 650 Нм при 4750 об./мин. И ако тези данни не ви изглеждат особено обещаващи, то фактът, че SLS AMG тежи 1620 кг и разполага с една конска сила за 2,48 кг е повече от показателен.
Благодарение на олекотената конструкция и седемстепенната автоматична скоростна кутия с два съединителя модерният Gullwing ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и достига максимална скорост от 317 км/ч. Трансмисията има четири режима на работа - C (икономичен), S (спортен), S+ (максимално динамичен) и M (ръчна смяна на предавките), като благодарение на нея разходът може да бъде свален до 13,2 литра при 314 гр CO2 за километър проберг.
Сухият картер на 6,3-литровия V8 позволява центърът на тежестта да бъде свален максимално ниско, а позиционирането му зад предния мост е причината SLS AMG да се радва на впечатляващо разпределение на масите – 47/53. Шасито и цялото купе са изработени от предимно от алуминий, като стоманените компоненти са само 4% от общата част, благодарение на което теглото на цялата конструкция е сведена до впечатляващите 241 кг.
В Лос Анджелис ще дебютират още E350 BlueTEC (210 к. с.), чиято пазарна премиера е предвидена за пролетта на 2010 г. и S-класата, оборудвана със системата SPLITVIEW, която позволява на водача и неговия спътник да наблюдават различни програми на един дисплей.