Прототипът Concept Style Coupe на Mercedes ще предначертае пътя, по който серийният CLA ще поеме, когато се качи на поточната линия. Новото купе с четири врати ще дебютира на автомобилния салон в Пекин.
CSC, който е базиран на MFA платформата, е дълъг 4637 мм, широк 1891 мм и висок 1398 мм, което го поставя като габарити пред C-класата на Mercedes. Серийният CLA обаче ще се позиционира под нея, дори и в ценово отношение. Основните му конкуренти на пазара ще бъдат седан версията на Audi A3, която предстои да дебютира успоредно с първата серия на BMW с четири врати, както и VW Jetta, която има отлични позиции, особено на пазара в Северна Америка.
Под капака на концептуалния CSC работи двулитровият четирицилиндров мотор на Mercedes (211 к.с.), който дебютира през март в Женева успоредно с A-класата. Той е комбиниран със седемстепенната трансмисия с два съединителя на германците и 4MATIC системата за двойно предаване. Серийният CLA обаче ще се предлага в базовата си версия с преден двигателен мост и с шестстепенна механична скоростна кутия.
На този етап няма официално потвърждение относно гамата двигатели, която екипът на Mercedes ще подготви за новия си модел, но според първоначалната информация CLA 180 ще получи 1,6-литров бензин, а CLA 200 – двулитров, като двете модификации ще се предлагат успоредно с CLA 250. Дизеловите предложения ще са три – CLA 180 CDI и CLA 200 CDI ще получат 1,8-литров агрегат, а CLA 220 CDI – 2,2-литров.
От Mercedes не пропускат да уточнят, че CSC е единствено прототип, но серийният му аналог вероятно няма да се различава съществено. Това означава, че своеобразната комбинацията между формите на CLS-класата и на прототипа F800 Style ще бъде запазена. В интериора пък впечатление правят четирите индивидуални седалки, заимствани от спортната версия на A-класата, както и COMAND системата, чиито софтуер вече се ъпдейтва автоматично и не изисква посещение в сервиз. Серийният CLA ще предлага място за петима.