Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes E 400 Coupe 4Matic: Бяла тишина

29.09.2017 09:29

Новото поколение на елегантното купе отново използва технологичната база на Е-класата

За разлика от своя пряк предшественик, новото поколение на елегантното Coupе от Щутгарт отново използва технологичната платформа на Е-класата. Първи впечатления от топверсията E 400 4 Mаtic.

Ако историята на модела бе основният акцент в тази статия, нейното заглавие би трябвало да бъде „Пак ще се срещнем след двайсет години.” Точно две десетилетия изминаха от момента, в който краят на производството на версията с две врати от моделната серия W 124 прекрати династията, започнала с Mercedes W 114 и продължена от W 123. Наследиха я купетата W  207, 208 и 209, при които бе използвана технологичната платформа на по-малката С-класа. Въпросът „защо” така и отзвуча в средите на заклетите почитатели на този модел – и с право, тъй като тиражът на „истинските” купета на Mercedes във висшия клас достига внушителните за онези времена 308 382 екземпляра.

Едно жадувано завръщане

Но било, каквото било… Сега пред нас е новото издание, което връща нещата в обратно на местата им. Безспорно впечатляващ екземпляр – както в светлината на историческата си роля, така и като реална стойност, защото става дума за настоящата върхова версия, носеща означението E 400 4Matic. Всъщност тя по всека вериятност ща запази тази си позиция в гамата, защото към момента вероятността за поява на осемцилиндров вариант практически клони към нула. Възможно е единствено по-късна поява на по-мощна шестцилиндрова модификация, но и сегашните 333 к.с. съперничат достойно на разточителната елегантност на въшните форми. 5,3 секунди от място до 100 км/ч също са достатъчно красноречив атестат за достатъчен потенциал в този клас, в който престижът не е функция единствено на броя на конските сили. Много по-съществено качество е способността за осигуряване на изобилие от тяга без излишен шум и напрежение, с което агрегатът M 276 се справя безупречно.

В това отношение той разполага с отлична компания в лицето на системата за двойно предаване и деветстепенния автоматик, но дори и те са леко засенчени от възможностите на ходовата част, допълнена с адаптивната система Dynamic Body Control. За разлика от подчертаната мекота в предишните поколения на модела, E 400 Coupе предлага перфектен баланс между комфорт и динамика – не на последно място благодарение на модулните възможности на платформата на Е-класата, които са позволили леко скъсяване на междуосието при едновременно увеличаване на предната и задната следи и снижаване на центъра на тежестта в сравнение с тази на седана. Резултатът е великолепен комфорт независимо от вида на настилката и почти пълна липса на колебания на каросерията в завой. Много добре се представя и управлението, което следва зададената хармония и балансира фино между лекотата и осигуряването на надеждна обратна информация за водача, като не си позволява прекомерна рязкост дори и при най-динамичния режим на системата за контрол на поведението.

Разбира се, много от елементите в интериора на престижното купе напомнят на тези в Е-класата, но дизайнерите са се постарали да фокусират вниманието върху уникалните за версията Coupe акценти като филигранно изпълнените вентилационни решетки, които подобно на всичко останало в този автомобил оставят впечатление за изискан стил и солидно изпълнение.

Заключение

+ Комфортно окачване
+ Мощно и тихо задвижване
+ Безупречно качество на материалите и изпълнението
+ Интелигентни системи за асистенция
- Ограничения в пространството в областта на главите и достъпа до задните седалки

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus