Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes E-класа (2023): До премиерата остава около година

02.12.2021 14:26

Новият модел ще е силно ориентиран към S-класата и ще има 4 или 6 цилиндъра

Mercedes работи върху следващото поколение на E-класата. То ще излеза на пазара в края на 2022 г. като W 214 с вид на умалена S-класа.

Актуалният Mercedes E-класа беше представен през 2016 г., след това беше модернизиран и е на път да бъде сменен в края на 2022 г. Тогава Mercedes ще изведе в светлината на прожекторите новото поколение на модела с вътрешнофирмено означение W 214. След представянето в края на 2022 г., той ще влезе в продажба в началото на 2023 г. Сега нашият ловец на маскирани новости засне новия модел във версия седан.

Само четири и шест цилиндъра

За да се върне на върха в своята конкурентна среда, новата E-класа има малко по-голямо междуосие (около 2,96 метра), малко по-голяма широчина на следата и като опция, пневматично окачване на двата моста и управление на задните колела. Намаление има в областта на задвижването. В E-класата вече няма да има осем цилиндъра, а само четири- и шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Четирицилиндровите M 254 и OM 654 са комбинирани серийно с 48-волтова електрическа мрежа и ISG. Мощността на бензиновия двигател е до 272 к.с. и 400 Нм, а на дизела достига 265 к.с. и 550 Нм. Повече сили осигуряват 2,9-литровите редови шестцилиндрови агрегати от семействата M 256 и OM 656. Тук могат да се очакват до 435 к.с. за бензиновия и до 330 к.с. за дизеловия. Феновете на AMG ще бъдат принудени да се сприятелят с четирицилиндрови двигатели M 139 във версиите 53 и 63, които като мощни plug-in хибриди ще разполагат с над 600 к.с. Изобщо капацитетът на батерията на хибридните модели трябва да се увеличи и по този начин да даде възможност за чисто електрически пробег до 100 километра. Новата конструкция на задния мост трябва да отвори място за по-голямата батерия.

В допълнение към седана новата E-класа, разбира се, ще се предлага пак и като T-модел. Предвижда се отново и All Terrain вариант. Версията кабриолет ще бъде резултат от сливането на открита C- и E-класа и вероятно ще бъде наречена CLE. Като CLE ще се предлага и купе с четири врати.

Оборудване и дизайн, заимствани от S-класата

По отношение на пакета за безопасност новата E-класа W 214 наследява много от новата S-класа, като обхватът на съществуващите асистенти е основно адаптиран. В средносрочен план E-класата също трябва да може да се движи автономно до ниво 3. Управлението на функциите разчита най-вече на голям сензорен екран между водача и пътника отпред. Очаква се обаче и подобрено гласово управление. Както обикновено, водачът на E-класата получава основната информация чрез виртуални дисплеи пред волана, вероятно по желание и в 3D. Инфо-развлекателната система MBUX също ще бъде на борда в най-новия си разширен вариант.

S-класата, разбира се, е вдъхновила и дизайна на новата E-класа. Фаровете са по-тесни от преди и имат само LED дневна „линия на клепачите“. Както при C-класата, звездата на предния капак окончателно трябва да отпадне. При маскирания модел са изчезнали и двете издутини на капака. В хармония с предните, задните светлини също се свиват значително на височина. Видимите блентди на ауспуха очевидно вече не са в крак с времето. Новата E-класа крие изпускателната система – поне в прототипа с камуфлаж – зад престилката. Ръкохватките на вратите с дъговидна форма отпадат и се заменят с потъващи дръжки. Вече не се виждат и ръбовете, които досега минаваха през дръжките.

В края на галерията можете да видите как нашият майстор на компютърната графика си представя новата Е-класа.

Заключение

Mercedes ще пусне на пазара новата E-класа W 214 за моделна 2023 година. По отношение на дизайна и оборудването моделът е базиран в по-голяма степен на новата S-класа. Гамата от двигатели вече предлага само четири- и шестцилиндрови агрегати. За AMG моделите– дори само четирицилиндрови.

 

Текст: Ули Бауман 
Снимки: Щефан Балдауф
Компютърна графика: Кристиан Шулте

Коментари
comments powered by Disqus