Автомобилът се извисява на завидните 420 мм от земята и само 18 мм по-ниско от G 4x4²
Човекът, който кара този автомобил, няма цел, а мисия, защото той се чувства така, като че ли се вози в приключенската E-класа All-Terrain 4x4² . Ние също се забавлявахме на борда на офроудъра.
Феноменът псевдо-офроуд модел често се среща в портфолиото на много производители. Малко по-високо окачване, пластмасова външна обшивка и ето го предполагаемия всъдеход. Но има и друг начин. Съвсем различен, както доказва Mercedes с E-класа. Идеята за екстремното комби е на инженера от развойния отдел Юрген Еберле. "Обичайните модели All-Terrain ми доставяха удоволствие, но смятах, че липсва нещо", заяви 40-годишният инженер.
И в действителност имаше още нещо: Автомобилът се извисява на завидните 420 мм от земята и само 18 мм по-ниско от G 4x4². Какво се крие зад това досега беше техническа уникалност. Заедно с малкия иновационен екип на отдела си Еберле успя да комбинира заимствания от Unimog и G 4x4² принцип на порталната ос с мултиуправляващата ос, така че при насочване колелата не опират никъде, въпреки огромния си размер 285/50 R 20. Спомагателна рама отпред и корекциите на носачите на задната ос осигуряват стабилността. В сравнение с Е- комбито качването изглежда малко по-трудно поради липса на стъпала, но в края на краищата, широчината на автомобила е 2,10 метра в пътния трафик.
Масажни седалки с прах и камъни
Макар че комбито- всъдеход няма да се появи в уличния трафик. Засега той си остава единична бройка – уникат, който е конструиран като демонстрационен модел, за да докаже, че изпълнението е технически възможно. "Ако отзвукът е добър, никой не знае какво предстои. Ние искахме най-напред да покажем, какво изобщо е възможно", казва ръководителят на отдела за серийно изпълнение Михаел Келц, през чието бюро първоначално са преминали много работни, неофициални проекти. „Предстои на практика да се докаже на изпитателните и тестови терени какво в действителност може да прави катерачът. Резултата е налице: няма хълм, наклон, скат или камък, който да се опре на луксозното комби. Въпреки това изглежда почти сюрреалистично една E-класа с луксозен интериор и база модел 400 с шестцилиндров бензинов двигател, да оре през кал и камънаци, а вътре да тънат в лукс върху масажни седалки. За съжаление, в близост няма река, но дълбочината на газене е 500 мм, с която All-Terrain 4x4² се предлага.
От първоначалната идея до първия тест драйв изминаха около шест месеца, само конструкцията отне шест седмици на екипа. "Помощта на колеги от други отдели наистина ускори процеса", обобщи Еберле. Така например широките калници са заимствани от отдела 3D-Drucker на Rapid Prototyping, докато коригираните задвижващи валове са от специалистите на AMG. Чрез това интердисциплинарно сътрудничество може би беше отговорено на принципния въпрос на много купувачи: комби ли да си купя или SUV?