Заради последствията от финансовата криза, засегнала сериозно и автомобилния бранш, швабите полагат неимоверни усилия да направят наследниците на E-класа и CLK по-съвършени от всякога.
Новата E-класа ще стартира през март 2009 година (комбито през ноември) с нов четирицилиндров дизел (OM 651), който в момента дебютира в по-малката C-класа. Самовъзпламенителят с принудително пълнене ще се предлага в изпълненията 200 CDI (136 к. с.), 220 CDI (185 к. с.) и 250 CDI (204 к. с.).
При бензините пък се очакват промени в модификацията 200 Kompressor, където механичният компресор ще отстъпи място на турбо. Други бензинови агрегати в гамата на швабите ще са 250 CGI и предлаганият междувременно E 350 CGI. Mercedes ще се забави с повсеместното налагане на система старт-стоп; през идната година с нея ще бъдат оборудвани серийно само бензиновите версии.
Предстоящото поколение на CLK, което ще видим в Женева, в бъдеще ще разчита на техниката на E-класа. Наименованието на моделната линия ще бъде сменено, поради което двувратите модели ще носят търговското обозначение E-класа Coupé и Cabrio (последното ще дебютира на автосалона във Франкфурт). Дължината им отчита ръст от близо десет см (4,75 м).
Следващото поколение на E-класа ще разполага с множество системи за безопасност – асистент за следене на пътната лента, система за разпознаване ограничението на скоростта, сензори за регистриране на умора у водача. От S-класа ще бъде възприет уредът за нощно виждане, ала тук той вече „забелязва” пешеходците. Адаптивният темпомат Distronic Plus вече спира автомобила до състояние на покой, ако водачът не реагира навреме. Между другото тази система вече се предлага от товарното подразделение на швабите.
Втората генерация на CLS от друга страна ще стъпи на пазара през 2010 година. От нея ще бъде изведена и модификацията Shooting Brake, която се очаква година по-късно. И двата модела ще възприемат черти от дизайна на представената в Париж студия Fascination.