E-класата очаквано постигна по-добри резултати от "французина" заради автоматичното спиране
Експертите от независимата организация Euro NCAP проведоха краш тестове на седана Mercedes-Benz E-класа и кросоувъра Peugeot 3008. Този път производителите са се отказали от "двойния рейтинг", когато стандартното оборудване се оценява отделно от опциите. И двата автомобила спечелиха максималните пет звезди. E-класата очаквано постигна по-добри резултати от "французина ", преди всичко заради автоматичното спиране на Mercedes, което е в базовото оборудване, докато при кросоувъра е срещу заплащане.
Отличните резултати по време на теста на Euro NCAP бяха постигнати от седана Mercedes-Benz E 220 d, който е част от фамилията на E-класата, която през 2017 г. ще бъде разширена с купе.
При фронтален удар на седана с твърда преграда експертите са установили само това, че защитата на гръдния кош на водача е адекватна, а тази на пътниците отзад е незадоволителна.
Защитата на пешеходците в E-класата може да получи по-висок резултат, но активният капак на двигателя и предните, А-колони, може да доведат до травми. Ще се отнася до сигурността, експертите на Euro NCAP са разочаровани от липсата система за следване на лентата на движение в стандартното оборудване. Но пък системата за екстремно спиране демонстрира добри резултати, дори и при високи скорости.
Френският кросоувър разполага със система за следене на пътната маркировка още в базовото оборудване, което му донесе допълнителни точка и половина. Опасност за пешеходците представлява обаче долната част на предното стъкло. Тестовете на опционалната система за автономно спиране са показали, че тя не е достатъчна за защита срещу камшичен удар.
Резултатите от следващите тестове на Euro NCAP ще бъдат оповестени на 26 октомври.